امام جمعه لواسانات تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی تمام وقت و فکر خود را وقف اسلام کرد و جز خداوند به هیچ چیز توجه نداشت. باید این شهید عظیم‌الشان را در کار کردن الگو قرار دهیم و مراقب باشیم جز برای خدا، به هیچ توجه نکنیم.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی در پیام جمعه این هفته که به دلیل تعطیلی نماز عبادی سیاسی جمعه در پی شیوع بیماری کرونا به صورت ویدئو منتشر می‌شود، گفت: ما و اسلام پیروز می‌شویم اگر فقط برای خدا کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنی آمریکا با اصل اسلام است و شهادت شهدای والا مقام جبهه مقاومت به دستور مستقیم رئیس جمهور منفور آمریکا نیز از همین امر نشات می‌گیرد. انقلاب اسلامی پس از گذراندن توطئه‌های بسیاری از ۴۰ سالگی عبور کرد که هنوز هم ادامه دارد.

امام جمعه لواسان تصریح کرد: توطئه‌ها زمانی تمام می‌شوند که به جایگاهی در زمینه‌های علمی، نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دست یابیم که آمریکا دیگر جرات ایستادگی در برابر ما را نداشته باشد. لذا باید برای تقویت تمام حوزه‌ها تلاش کنیم و به توانایی خود متکی باشیم.

لواسانی یادآور شد: متاسفانه مردم در شرایط سخت معیشتی به سر می‌برند و رئیس جمهور می‌گوید هر که با ما مخالفت کند، در خط آمریکاست! اما دولت‌مردان بدانند اگر می‌خواهند از آن‌ها تشکر شود باید برای مردم کار کنند و زحمت بکشند.

وی افزود: باید از اتاق در بسته بیرون بیایید و در میدان عمل وارد شوید؛ چند ماه باقی‌مانده را کار کنید و نام نیکی از خود به یادگار بگذارید؛ شهید سلیمانی را الگو قرار دهید و برای ملت جدی کار کنید.

امام جمعه لواسان تاکید کرد: باید عاقل باشیم و بدانیم بایستی خود را وقف خدا کنیم. از دین خدا در زمین و از رهبری حکیم، مظلوم و مقتدرمان که معصومانه زندگی می‌کند، حمایت کنیم.

لواسانی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) بیان داشت: عزادار بانوی دو عالم هستیم و این غم شایسته است اما باید معرفت فاطمی را هم پیدا کنیم. ما نمی‌توانیم در حد خودمان ایشان را بشناسیم چرا که حقیقت وجودی دخت پیامبر اکرم (ص) فداکاری برای اسلام بود، اما باید تمام تلاش خود را برای تحقق دین خدا داشته باشیم.

وی تصریح کرد: باید اطمینان داشته باشیم اگر برای اسلام بایستیم، پیروزی از آن ما است و هیچ‌کس قوی نیست. قدرت فقط برای خداوند است و هر که خود را ابر قدرت می‌داند، بسیار ضعیف است.

امام جمعه لواسان همچنین با تاکید بر اهمیت تقوا اظهار داشت: اگر تقوای فردی، اجتماعی و جمعی به معنای مراقبت از خود و ملاحظه خدا را کردن وجود نداشته باشد، زندگی ما زندگی الهی نخواهد بود. دنیا می‌گذرد و همه ما می‌رویم، پس خوشا به حال آنان که فقط برای خدا کار می‌کنند.

 

اوقات شرعی