امام جمعه لواسانات تاکید کرد: نقطه اشتراک جوانان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی انگیزه خدمت به اسلام بود؛ امروز نیز ما نیازمند بر سرکار آمدن جوانانی با انگیزه به خدمت و انجام کار هستیم، نه مشتاق قدرت.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز سه‌شنبه در دیدار با جمعی از طلاب و دانشجویان مدرسه عالی و دانشگاه شهید مطهری و دانشگاه قم بیان داشت: اگر انگیزه به کار و خدمت به اسلام و مردم وجود داشته باشد، جوانان می‌توانند با علم و تلاش به خوبی بر امور مسلط شوند؛ مانند جنگ تحمیلی که یک جوان با اراده طی ۲ سال فرماندهی تیپ را عهده‌دار می‌شد.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو اظهار داشت: ماموریت انقلاب اسلامی تحقق جامعه اسلامی است و این مهم تنها با بر سرکار آمدن دولت اسلامی محقق می‌شود.

امام جمعه لواسان تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم، دولت اسلامی دارای سه ویژگی توحید، کرامت انسانی و عدالت است و معنویت و پیشرفت بدون تحقق این دولت به دست نمی‌آید. کارگزاران نظام اسلامی باید در طراز اسلام همچون امیرالمومنین (ع) که الگوی دولت‌مردان هستند و بعد امام راحل و امام خامنه‌ای (مدظله‌ العالی) که شاگرد مکتب ایشان هستند و یا شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده که در مکتب امام تربیت‌ شدند، باشند.

لواسانی خاطرنشان کرد: ما مسئولان خوب داشته و داریم اما هنوز دولت اسلامی تحقق پیدا نکرده است و همین ما را گرفتار کرده است. بایستی مراکز دولتی تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و قانون‌گذاری و سیاستگذاری شوند‌.

وی با اشاره به شاخص‌های نامزد شایسته انتخاباتی گفت: انقلابی بودن، متدین بودن و احساس درد مردم جامعه از جمله این شاخص‌هاست و جوان بودن خود به تنهایی موضوعیت ندارد اما از ویژگی‌های بسیار خوبی است که فرد جوان با انگیزه و اراده می‌تواند به مراتب عملکردی مثمر ثمر داشته باشد.

امام جمعه لواسان تاکید کرد: ما نیازمند گذر بین نسلی هستیم تا افراد توانمند وارد مراکز شده و بر امور مسلط شوند چرا که اگر این اتفاق نیفتد، تا ۱۰ سال آینده با چالش جدی مواجه می‌شویم، لذا از حالا باید جوانان را وارد عرصه کنیم تا طی یادگیری اجرایی کار، تجربه کسب کنند و بتوانند مدیران موفق باشند.

لواسانی یادآور شد:هدف ما باید انتخاب فردی باشد که قصد تشکیل تیم جوان دارد، اگر در دولت جدید جوانان به عنوان وزرا و مدیران انتخاب شوند و تجربه کسب کنند می‌توانیم در سال‌های آینده شاهد تحقق دولتی اسلامی با مدیران انقلابی و جوان باشیم.

وی تصریح کرد: جوانان باید بخواهند و توانمندی خودشان را بروز دهند؛ همانطور که شاهد هستیم بسیاری از قشر جوان علیرغم تمام محدودیت‌ها و دشواری‌ها در شرایط اقتصادی فعلی کشور دست به تولید و کار می‌زنند؛ نسل جدید از علم، فهم، اندیشه و انگیزه‌ای برخوردار هستند که می‌تواند دولت انقلابی را رقم بزند.

امام جمعه لواسان با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در عرصه انتخابات خطاب به جمع حاضر بیان داشت: تحقق هدف با حضور یکایک افراد امکان‌پذیر است و مردم باید بدانند در قبال انتخاب خود مسئولیت دارند؛ لذا اگر مشتاق اصلاح هستند باید در صحنه حضوری آگاهانه و مسئولانه داشته باشند.

لواسانی افزود: اولویت شما به عنوان جوان دانشجو نباید حمایت از اشخاص باشد، بلکه هدف شما تحقق دولت اسلامی باشد، لذا به جای حمایت از افراد بر موضوع متمرکز شوید.

امام جمعه لواسان گفت: جوانانی انقلابی با توان اداره کشور باید سرکار بیایند و باید این تفکر و فرهنگ که بایستی به جای افراد بر موضوع و نیاز کشور در حال حاضر یعنی دولتی کارآمد و انقلابی متمرکز شد، در جامعه نهادینه شود.

لواسانی خطاب به جوانان دانشگاهی گفت: در راستای فعالیت انتخاباتی و ترغیب مردم برای شرکت در این عرصه مهم ملی، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی نقش بسیار مهمی در این مسیر ایفا می‌کنند و شما باید حلقه ارتباط با دانشگاه‌ها و جوانان دیگر را تشکیل دهید و در مسیر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی فعالیت کنید.

وی خاطرنشان کرد: وحدت بین نامزدها و کاهش تعدد افراد نیز می‌تواند در انتخاب صحیح نقش موثری داشته باشد. شایسته است نامزدها با تفکر و اهداف مشابه برای شرکت بهترین گزینه میان خود در انتخابات بسنده کنند.

اوقات شرعی