امام جمعه لواسانات با بیان اینکه دولت باید پاسخگوی مشکلات مردم باشد، گفت: مردم با مشکلات بسیاری اعم از مسکن، بیکاری و چالش‌های معیشتی مواجه هستند که قابل حل است اما نیاز به یک حرکت جهادی دارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی، در پیام جمعه این هفته که به دلیل تعطیلی نماز عبادی سیاسی جمعه در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، به صورت ویدئو منتشر شد، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری بیان داشت: ایران کشوری ثروتمند است و مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر ملت شده، اشکالی‌ست که به مسئولان بازمی‌گردد.

وی افزود: ما باید خودمان را در حوزه‌های علم و فناوری، اقتصادی و نظامی تقویت کنیم که بحمدالله در زمینه نظامی و فناوری نظامی جایگاه بسیار خوبی کسب کرده‌ایم اما همواره بایستی تلاش کنیم. اما در زمینه علوم انسانی کاستی‌هایی وجود دارد که بایستی درصدد رفع آن‌ها برآییم.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: بی‌شک بخشی از مشکلات اقتصادی که معیشت مردم را با چالش مواجه ساخته، تبعات بیماری کرونا و تحریم‌های ظالمانه است اما دولت هم در این راستا عملکرد مطلوبی نداشته و خوب عمل نکرد.

لواسانی خاطرنشان کرد: اولین گام این است که به هیچ‌وجه نباید به دشمن اعتماد کرد؛ آمریکا دشمن اصلی ما و شیطان بزرگ است، بایدن یا ترامپ هم فرقی ندارد. ما باید به توانایی‌ها و ظرفیت‌های خودمان تکیه کنیم و به هیچ‌وجه به دشمنان اطمینان نکنیم.

وی تاکید کرد: راه خنثی کردن تحریم‌ها، مذاکره با دشمن نیست، ما باید مصونیت ایجاد کنیم. با روش‌های درست و عاقلانه بایستی پایه‌های اقتصادی و اجتماعی خودمان را تقویت کنیم.

امام جمعه لواسان اظهار داشت: مساله دوم اتحاد ملی است؛ بایستی در مسائل داخلی کشور گفتگو کنیم و این شایسته نیست که دولت و مجلس نمی‌توانند با هم گفتگو داشته باشند! هم‌افزایی، هم‌گرایی و اتحاد از راس مسئولان تا بین ملت الزامی است. اگر با هم متحد باشیم از دشمن هیچ کاری ساخته نیست همانطور که اخیراً در ماجرای اردوغان مشاهده کردیم.

با تقوا از خود مراقبت کنیم

لواسانی در بخش دیگری از پیام جمعه امروز به نقل از پیامبر اکرم (ص) بیان داشت: عمر کوتاه است و اعمال و کردار شما ضبط می‌شود، و از طرفی مرگ نیز ناگهانی به سراغتان می‌آید. شما در این سه مساله گرفتارید و با مرگ وارد قیامت صغری و کبری می‌شوید.

وی افزود: با تقوا یعنی با ایمان،عمل صالح و حضور جدی در مسائل اجتماعی و حل مشکلات مردم از خود مراقبت کنیم.

اوقات شرعی