حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی روز چهارشنبه با حضور در مصلای لواسان با حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات و جمعی از اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه این بخش دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت‌السلام لواسانی در این دیدار بیان داشت: متاسفانه لواسان به دلیل موقعیت و شرایطی که از آنها برخوردار بود مورد توجه قرار گرفت که باعث بروز فساد از جمله ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه شد، لذا با توجه به شرایط پیش آمده و نگرانی مقام معظم رهبری برای این منطقه تمام اهتمام خود را در راستای مقابله با فساد به کار گرفتیم و بحمدالله موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه کسب شد که البته این راه را ادامه خواهیم داد.

وی با اشاره به شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: در اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه به خوبی در این منطقه توفیق انجام داشتیم و علیرغم فشارهای شدیدی که وجود دارد با همت خیران عملکرد خوبی بود.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: اقدامات فرهنگی بویژه برای قشر کودکان، نوجوانان و بانوان را با اولویت در دستور کار قرار دادیم و انجام شد. از گفتگو و مشورت در این مورد نیز استقبال می کنیم و مشتاق بحث جدی برای دست یابی به نتایجی مطلوب هستیم.

دربانی نیز ضمن قدردانی و ابراز حمایت از عملکرد مطلوب امام جمعه و ستاد لواسانات بر ادامه مسیر تاکید کرد و اعلام کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرارگاه لواسانات رودبار قصران و دماوند به صورت مشترک برگزار خواهد شد تا در راستای تقویت اقدامات فرهنگی و نتایج بیش از پیش گام های موثری برداشته شود.

براساس این گزارش، جانشین ستاد برگزاری نماز جمعه لواسانات در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات ستاد و فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در حاشیه برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه و همچنین دیگر ایام هفته پرداخت.

دیدار مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران با امام جمعه لواسانات

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی روز چهارشنبه با حضور در مصلای لواسان با حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات و جمعی از اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه این بخش دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت‌السلام لواسانی در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های ویژه منطقه بیان داشت: لواسان از جاذبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های طبیعی چشم‌نواز و آب‌وهوایی مطلوب برخوردار است و بحمدالله مردمانی متدین، بافرهنگ و نیکوکاری دارد که بر ارزش منطقه می‌افزاید. همچنین اقدامات خوبی در راستای ارتقا سطحفرهنگ اسلامی در منطقه در حال انجام است و اهالی در امنیت و آرامش به سر می‌برند اما متاسفانه در این میان برخی افراد به فساد مرتکب می‌شوند. ‌

وی افزود: با توجه به این شرایط و نگرانی مقام معظم رهبری در خصوص بروز فساد در این منطقه تمام اهتمام خود را در راستای مقابله با فساد در زمینه‌‌های مختلف به کار گرفتیم که بحمدالله موفقیت‌های چشمگیری نیز کسب شد و این راه را ادامه خواهیم داد.

امام جمعه لواسان با اشاره به شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: در اجرای طرح مواسات و کمک مومنانه توفیق عملکردی مطلوب و کم‌نظیر را در منطقه داشتیم که علیرغم فشارهای شدیدی که وجود دارد، خیران و عموم مردم نیک‌اندیش برای دست‌گیری از قشر کمتر برخوردار و افراد مستحق همت کردند و اقدامات خوبی را در این زمینه به یادگار گذاشتند.

لواسانی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر آن بود تا اقدامات فرهنگی بویژه برای قشر کودکان، نوجوانان و بانوان را با اولویت در دستور کار قرار دهیم که انجام شد و بحمدالله مثمر ثمروواقع شده است. البته از گفتگو و تبادل نظر در این زمینه نیز استقبال می‌کنیم و مشتاق بحث جدی برای دست یابی به نتایجی مطلوب‌ترهستیم.

جانشین ستاد برگزاری نماز جمعه لواسانات در این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات ستاد و فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در حاشیه برگزاری نماز عبادی سیاسی جمعه و همچنین دیگر ایام هفته پرداخت و گفت: به لطف خدا استقبال شهروندان و ساکنان محدوده لواسانات از نماز جمعه بسیار چشمگیر است و جمعه‌‌‌‌ها شاهد حضور باشکوهی از مردم در مصلا هستیم که همواره علت نیاز ما به گسترش فضای شبستان است؛ البته این شور و اشتیاق در این تعطیلی‌‌های کرونایی نیز پنهان نمانده و شهروندان متدین ما همواره ناراحتی و انتظار خود را ابراز می‌کنند.

امیر کربلایی تصریح کرد: در چند هفته‌ای که نماز جمعه در زمان شیوع بیماری کرونا برگزار شد نیز تمام پروتکل‌ها از جمله فاصله اجتماعی نمازگزاران به خوبی رعایت شد و درب ورودی مصلا تب‌سنجی و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی انجام شد.

وی یادآور شد: تلاش ما فراهم کردن شرایطی مطلوب در مجموعه برای جذب تمام سنین بوده است که مشاهدات حاکی از رضایتمندی خانواده‌ها می‌دهد. همچنین ارتباط مستقیم امام جمعه و مردم پیش و بعد از اقامه نماز بازخورد بسیار خوبی داشته و در همین گفتگوها مسائل متعددی مطرح و پیگیری شده است.

جانشین ستاد لواسانات اظهار داشت: برپایی غرفه‌های متنوع فرهنگی اجتماعی از جمله معرفی و امانت کتاب، عرضه محصولات دست‌ساز بومیان منطقه و … از جاذبه‌های دیگر خانواده‌ها برآورد می‌شود که دانشجویان بسیجی و خلاق دانشگاه امام صادق (ع) در این زمینه نقش چشمگیری داشتند؛ در همین حوزه غرفه‌های مشاوره و سلامت نیز با همکاری فعالان متخصص منطقه و مرکز آموزش درجه‌داری جوادالائمه برگزار شد.

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان تهران نیز ضمن قدردانی و ابراز حمایت از عملکرد مطلوب امام جمعه و ستاد لواسانات بر ادامه مسیر تاکید و اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده، جلسات قرارگاه لواسانات، رودبار قصران و دماوند به صورت مشترک برگزار خواهد شد تا در راستای تقویت اقدامات فرهنگی و دست‌یابی به نتایج بیشتر نسبت به گذشته گام‌های موثری برداشته شود.

اوقات شرعی