امام جمعه لواسانات با اشاره به اینکه اخیراً قانون “اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها” ‌توسط رئیس مجلس شورای اسلامی به جای رئیس جمهور پس از دو بار عدم اقدام او، ابلاغ شد، تاکید کرد: مجلس انتخاب مردم و راس تمام شوراهاست، دولت حق مخالف با آن را ندارد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی، امام جمعه بخش در پیام جمعه این هفته که به دلیل تعطیلی نماز عبادی سیاسی جمعه در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، به صورت ویدئو منتشر شد، افزود: کاری با ماهیت این قانون ندارم، اما مجلس است که باید مملکت را رصد، امور را تمشیت و مسیر دولت را ریل‌گذاری کند؛ قانون مصوب مجلس برای همه لازم الاجرا است و باید از آن تبعیت شود.

برجام برای ما ثمر نمی‌دهد که نمی‌دهد

امام جمعه لواسان با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و همه ما نگران برجام بودیم و بارها ابراز کردیم، بیان داشت: برخی هنوز به این تفاهم‌نامه امیدوار هستند! برجام میوه‌ای که توفع دارید نداشته، ندارد و نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر قصد مذاکره با غرب را داشته باشیم باید دست‌مان مر باشد؛ وقتی دانشمند ارزشنمند ما شهید محسن فخری‌زاده را به شهادت می‌رسانند باید مقابله به مثل جدی داشته باشیم.

لواسانی خاطرنشان کرد: باید نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در حقیقت جاسوسی می‌کنند، از کشور بیرون کنیم. برجام راکنار بگذاریم، محکم بایستیم و نترسیم تا خدا کمک‌مان کند.

امام جمعه لواسان تاکید کرد: تفکر انقلابی یعنی همین که نسبت به غرب و آمریکا عقب‌نشینی نکنیم؛ مذاکره در شرایط تساوی ممکن است، مذاکره با آمریکا و اروپا که قلدری می‌کند بی‌معنا می‌شود!

وی افزود: فقط زمانی که غرب حق ملت ایران، حق انرژی هسته‌ای و دفاعی را به رسمیت شناختند می‌توان از مذاکره صحبت کرد.

عاقل‌ترین بندگان، مطیع‌ترین آنان نسبت به خداوند هستند

امام جمعه لواسان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، گفت: فرزند آدم اطاعت خدا کن که اگر اینگونه باشی عاقل هستی، و معصیت نکن که جهالت است.

وی تصریح کرد: گاهی ما با دید دنیوی خود فکر می‌کنیم هر کس بیشتر دزدی و اختلاس کند و گرفتار رشوه باشد و یا در امور سیاسی بهتر مردم را فریب دهد، عاقل‌تر است اما طبق این روایت این‌گونه افراد جاهل‌ترین هستند که برای چند روز دنیا خودشان را جهنمی می‌کنند. عقل این است انسان طبق شرع عمل کند و فقط خدا را در نظر بگیرد.

اوقات شرعی