امام جمعه لواسانات تاکید کرد: طرح تفصیلی دقیق برای شهر لواسان و شفافیت در فرآیند صدور پروانه ساخت دو مساله اساسی و مهم برای پیشگیری از بروز و مقابله با فساد در منطقه باید محقق شوند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین روز یکشنبه در دیدار با محمدرضا بیک لواسانی شهردار، حبیب شیرخانی، رئیس و منیر گل، رضا خندان و یوسف شیخی از اعضای شورای اسلامی شهر لواسان ضمن تشکر از پیگیری‌های شهردار برای طرح تفصیلی شهر خاطرنشان کرد: تا زمانی که این دو مورد حل نشود، شاهد فساد متخلفان خواهیم بود.

وی افزود: وجود طرح تفصیلی کارشناسی و دقیق که تمام جزئیات در آن مشخص باشد، ساز و کار را برای شهرداری معین می‌سازد و از بروز تخلف جلوگیری می‌کند. در این صورت هیچ‌ فردی نمی‌تواند با ثروت و قدرت به هدف خود دست یابد و عامل بروز پدیده زشت تبعیض شود.

امام جمعه لواسان یادآور شد: حریم کیفی رودخانه جاجرود معنا ندارد و مردم را اذیت می‌کند؛ ما خواستار اصلاح این دستورالعمل هستیم و باید برای بازنگری آن با اتحاد و جدیت پیگیری کنیم؛ تغییر آن نیز به تدبیر و دلسوزی مسئولان متولی نیاز دارد.

لواسانی تصریح کرد: مساله مهم بعدی شفافیت است. باید فرآیند صدور پروانه ساخت برای مردم شفاف باشد بویژه که اکنون بستر سایبری آن فراهم است و به آسانی می‌توان بسیاری از کارها را به صورت غیر حضوری انجام داد.

وی تاکید کرد: شفافیت عامل بازدارنده در مسیر فساد است و مانع افرادی می‌شود که قصد تخلف دارند، فلذا قوانین به خوبی اجرا شده و فساد ریشه‌کن می‌شود؛ البته در این زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص مقررات نیز اصل مهمی است که باید به آن توجه شود.

امام جمعه لواسان در بخش دیگری از سخنان خود اشاره داشت: عملکرد رضایت‌بخش و تحقق اهداف منوط به آن است که مسئولان تنها به منافع عمومی فکر کنند و دغدغه مردم را داشته باشند؛ باید مراقب باشیم به هیچ وجه منافع خود و اطرافیان‌مان را مدنظر قرار ندهیم تا به انحراف کشیده نشویم.

لواسانی اظهار داشت: مردم خط قرمز ما هستند و هر چه برای آنها کار کنیم حق‌شان ادا نمی‌شود؛ باید با هم متحد باشیم و با تلاش مضاعف برای دست‌یابی به یک هدف که خدمت صادقانه به مردم است، گام برداریم.

وی خطاب به مدیران شهری خاطرنشان کرد: لواسان از گذشته زخم‌هایی خورده بود که بایستی شما تیمارش کنید. شرایط فعلی از جمله کرونا و کاهش نیرو، کمبود بودجه و مشکلات مالی وضعیت کار را سخت‌تر کرده است اما باید تلاش کنید و مراقب باشید چرا که هنوز برخی مفسدان دست از سر این شهر برنداشته‌اند.

شهردار لواسان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش از اهم اقدامات اخیر شهرداری به پیگیری طرح تفصیلی شهر اشاره کرد و یادآور شد: جلسات کارشناسی این طرح به صورت مستمر و تخصصی برگزار شده و به صورت مستمر ادامه خواهد داشت؛ پیش‌بینی می‌شود طرح تفصیلی لواسان تا ماه آینده به تصویب کمیسیون ماده ۵ استانداری برسد.

بیک لواسانی از تقویت ناوگان حمل‌ونقل شهرداری خبر داد و گفت: با موافقت شورای شهر و تصویب کمیته انطباق توانستیم خودروها و ماشین‌آلات فرسوده را به فروش برسانیم و ۷ دستگاه کامیون ۶ تن با کاربری زباله‌بر و خدمات شهری، ۳ دستگاه مینی‌بوس و ۱۰ دستگاه مزدا خریداری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اصلاح دستورالعمل مدیریت آب‌های سطحی (مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص حریم رودخانه جاجرود و صیانت از آب سد لتیان)، که یکی از مشکلات و محدودیت‌های هر دو بخش لواسانات و رودبار قصران به شمار می‌آید، گزارشی به سازمان مدیریت ارائه شد؛ امید است با قول مساعدی که دادند، تجدیدنظری در این زمینه صورت گیرد.

شیرخانی، رئیس شورای اسلامی لواسان اظهار داشت: هدف ما برقراری آرامش در سطح شهر و ارتقا رفاه شهروندان است؛ تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در اواخر این دوره از شورا نیز رضایت اهالی را جلب کنیم.

اوقات شرعی