در راستای اجرای طرح کمک مومنانه، ۱۴۰ بسته معیشتی به همت مرکز آموزشی فرهنگی افق امامزاده عبدالله (ع) جائیج تهیه و میان افراد کمتر

برخوردار شهر توزیع شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید

سعید لواسانی روز شنبه در این مراسم بیان داشت: کشور ما ثروتمند است اما به دلیل عدم مدیریت مناسب با مشکلاتی مواجه هستیم که البته کرونا و تحریم‌ها نیز آن‌ را تشدید کرده است. در این شرایط هر یک از ما وظیفه‌ای داریم و بایستی در حد توان خود در رده خدا انفاق کنیم.

وی افزود: اصل بر این است تا بخشش مخفیانه باشد؛ اگر می‌خواهید ریا کنید برای خدا ریا کنید تا در درگاه الهی نام‌آور باشید و خدا وکیل شما باشد.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: البته ترویج فرهنگ انفاق و بخشش خوب است و در وضعیتی که به صورت متعدد، سپاه و بسیج، اوقاف و مردم کمک‌رسانی می‌کنند بایستی اطلاع‌رسانی شوند تا علاقمندان شرکت کنند تا مستمندان دست‌گیری شوند.

لواسانی تصریح کرد: در بخشش محاسبه نکنید که اگر در جای دیگری سرمایه‌گذاری می‌کردید چقدر سود دنیوی به دست می‌آوردید، شما با خدا معامله کنید که خداوند اجر و پاداش کریمانه نصیب می‌کند.

وی تاکید کرد: ما وظیفه داریم نیازمندان را شناسایی کنیم و کمک‌ها را به آنان برسانیم، نباید فرصت دهیم آنها مراجعه کنند.

امام جمعه لواسان یادآور شد: شهید محسن فخری‌زاده برای بیشتر ما ناشناخته بودند و فقط برای خدا کار می‌کردند؛ حال نتیجه را ببینید، به فیض شهادت نائل شدند و همه ایشان را به نیکی یاد می‌کنند.

اوقات شرعی