امام جمعه لواسانات با اشاره بر اهمیت فضای مجازی در دنیای امروز تاکید کرد: استفاده مناسب و حرفه‌ای از فضای مجازی یکی از علل موفقیت به شمار می‌رود؛ روحانیون از این بستر غافل نشوند و منبر‌های مجازی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی در دیدار صمیمانه با روحانیون بخش افزود: بایستی در فضای مجازی به مسائل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی ورود و گفتگو کنیم، همچنین به رفع شبه بپردازیم چرا که نقطه نظرات در فضای مجازی با سرعت، در سطح گسترده‌ای پخش می‌شوند.

وی خطاب به روحانیون حاضر تاکید کرد: کار باید برای خدا انجام شود اما در کنار این مساله بایستی فعالیت‌های خود در مساجد، بقاع متبرکه، روستاها و هر کجا خدمت می‌کنید به خوبی اطلاع‌رسانی کنید.

امام جمعه لواسان در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم مقابله جدی با فساد اشاره کرد و گفت: باید با فساد ریشه‌ای مبارزه کرد و برای تحقق هدف و موفقیت در این راه، نباید هیچ منفعت شخصی مطرح باشد.

وی تاکید کرد: در این زمینه باید محکم در صحنه بایستیم. بنده از روحانیت محترم توقع حضوری جدی‌تری دارم زیرا خواست عدالت، مبارزه با فساد و تبعیض و اصولاً امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ذاتی ما روحانیان است.

لواسانی خاطرنشان کرد: همه باید دست در دست هم کمک کنیم تا نتیحه حاصل شود و بتوانیم فساد، تبعیض و بی عدالتی را ریشه‌کن کنیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار داشت: متاسفانه شاهد هستیم این بیماری عامل مهمی بر افزایش نرخ بیکاری و مشکلات معیشتی شده است.

امام جمعه لواسان یادآور شد: روحانیون نیز مانند دیگر اقشار جامعه از مشکلات اقتصادی در مضیقه هستند اما شرایط متقاوتی دارند و عموماً نمی‌توانند مشکلات خود را بازگو کنند؛ لذا بایستی گروه تخصصی برای شناسایی و حل مشکلات روحانیون منطقه تشکیل شود تا بتوانیم با حفظ شان و آبروی آنان کاری اساسی انجام دهیم.

لواسانی بیان داشت: طرح کمک مومنانه وظیفه همیشگی ما است اما امروز باید توجه ویژه‌ای به انفاق و دست‌گیری از مستمندان داشته باشیم؛ بر خلاف تصور برخی افراد، این منطقه هم قشر نیازمند دارد اما به دلیل شرایط شهر که همه از اقوام و آشنایان هم هستند و حفظ آبرو می‌کنند، به چشم نمی‌آیند اما ما موظف به شناسایی و کمک به آنان هستیم.

وی تاکید کرد: کمک مومنانه باید به حد ایثار برسد؛ حمایت از نیازمندان در هر قالبی اعم از توزیع بسته‌های معیشتی و … که باشد، اصل بر آن است مخفیانه انجام شود اما در این میان فرهنگ بخشندگی نیز باید ترویج شود.

اوقات شرعی