استدلال می‌کنند که رژیم صهیونسیتی یا ترامپ می‌خواهند راه مذاکره با دولت بعدی آمریکا و راه‌اندازی دوباره برجام را با ترور شهید فخری زاده و احیانا عملیات ایذایی سد کنند.
اما مذاکره یعنی معامله؛ و معامله یعنی چیز قابل معامله برای عرضه در میز مذاکره داشته باشید، وگرنه جز ذلت نتیجه‌ای عایدتان نخواهد شد.
می‌گوییم برفرض حق با شماست، در این صورت تل‌آویو را بزنید و با برگ برنده پای میز مذاکره بنشینید نه با دستان بالا.
ما که به مذاکره خوشبین نیستیم و نتیجه معکوس آن را هم دیده‌ایم، اما شما که دل به آن بسته‌اید، محاسبه عقلانی بکنید و برای امتیازگیری هم که شده است، از خویشتن‌داری حرف نزنید و شعارهای توخالی ندهید که دشمن دست شما را خوانده و خود را برای گرفتن امتیازات بیشتر آماده می‌کند.
بدانید که آنان تا هویت ما را نگیرند دست بردار نیستند.
قدم اول هم آغاز غنی‌سازی‌ ۲۰ درصد و اخراج کلیه بازرسان آژانس است و آن‌گاه خروج از برجام و قطع همکاری با آژانس.

اما سخنی هم با ملت
مردم کوفه وقتی خبر شهادت مالک اشتر و بعد محمد بن ابی بکر را شنیدند، فقط گریه کردند و وقتی امامشان نالید، آنان هم اشک ریختند، اما حاضر به نشدند که با معاویه هماوردی کنند و مصر از دست رفت
با شهادت امیرالمومنین صلوات الله علیه بشدت اشک ریختند، اما میدان را هم خالی کردند و منحرفان صلح را بر امام حسن سلام الله علیه تحمیل کردند و کوفه و کشور اسلامی ازدست رفت و معاویه و بنی امیه حاکم بلامنازع شدند.
چندین سال گذشت، کوفیان – از ترس دشمن درجه خود – به کربلا آمدند و کاری که نباید بکنن، رخ داد و باز اشک ریختند و چه سرنوشت تلخی داشتند، بویژه در حکومت حجاج!
این‌ها درس و عبرت نیست؟ چه درسی در این وقایع تاریخی برای ماست؟
وقتی ترس بر مردمی غلبه کرد، ذلیلانه رفتار می‌کنند، حتی اگر امام معصوم رهبر آنان باشد. هشیار باشیم!
انقلاب اسلامی به ما عزت داد و عزت ما در مقابله فعالانه و شجاعانه و عزیزانه است، باید با جدیت انتقام سخت را طلب کنیم. انفعال نتیجه معکوس خواهد داشت!

سید سعید لواسانی

اوقات شرعی