تهران- ایرنا- امام جمعه لواسانات تاکید کرد: در اجرای طرح کمک مومنانه و دست‌گیری از نیازمندان، باید آبرو و شئونات آنان حفظ شود که از هر چیز واجب‌تر است.

به گزارش روابط عمومی

دفتر امام جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز سه‌شنبه در جلسه‌ای مشترک با حضور امیر کربلایی جانشین ستاد، حجت‌الاسلام موسویان متولی آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) محله جائیج، فائزه گرشاسبی مدیر مرکز آموزشی فرهنگی افق لواسان، نصیری و سید مهدی از فعالان فرهنگی منطقه گفت: لواسانات ظاهر زیبا و آوازه‌ای خوش دارد اما در باطن بویژه در لواسان بزرگ با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

وی اظهار داشت: امروزه مشکلات اقتصادی شهروندان بویژه قشر ضعیف جامعه را تحت فشار قرار داده و معیشت آنان را با مشکل جدی مواجه ساخته است که در راستای دست‌گیری از آنان بایستی طرح کمک مومنانه را با همت ادامه دهیم.

امام جمعه لواسان افزود: تبلیغات در این راستا مانعی ندارد چرا که ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری لازم است، اما در توزیع کمک‌ها به مستحقان باید بسیار مراقبت شود تا مبادا ذره‌ای آبروی آنها را لکه‌دار کند. همچنین افرادی که به بیماران کرونا مبتلا می‌شوند، هزینه‌های زیادی متحمل شده و باید به آنها نیز توجه کنیم.

لواسانی تصریح کرد: کار مهم و اساسی است و باید کاملاً مردمی باشد؛ سپاه، بسیج، اوقاف و دیگر ارگان‌ها هم باید پای کار باشند اما تمام مسئولان باید توجه کنند این امر باید جهادی پیش رود و حضورشان صرف جمع‌آوری آمار و گزارش عملکرد نباشد.

وی خاطرنشان کرد: دولت با انفعال و ناکارآمدی عصبانیت مردم را تشدید می‌کند و نباید اجازه دهیم جامعه به سمت خشم حرکت کند.

امام جمعه لواسان با تاکید بر لزوم تقویت اقدامات فرهنگی در منطقه، بیان داشت: دیگر مشکلی که با آن مواجه هستیم مسائل فرهنگی از جمله بدحجابی و بی‌حجابی است که در این راستا بایستی امر به معروف و نهی از منکر با اهتمام بیشتری انجام شود.

لواسانی یادآور شد: ارتباط موثر نیروهای انقلابی با جوانان می‌تواند فرهنگ اسلامی را تقویت کند و از بروز ناهنجاری‌های فرهنگی اجتماعی جلوگیری کند.

وی افزود: تاثیرگذاری اقدامات فرهنگی در رده سنی کودکان و نوجوان بسیار بیشتر است؛ قرآن و معارف نور هستند و می‌توانند آنان را جذب کنند، همچنین باید برای ارتباط‌گیری با این قشر از جامعه از افراد توانمند با روابط عمومی بالا استفاده کنیم تا موفق باشیم.

امام جمعه لواسان اظهار داشت: مسائل سیاسی اجتماعی دیگر مبحثی است که باید بر آن تمرکز کنیم؛ مردم باید بدانند نسبت به جامعه مسئولیت اجتماعی دارند و باید حضور فعال و آگاهانه داشته باشند. انتخابات یکی از این موارد مهم است که بایستی خود را در رقم زدن سرنوشت کشور سهیم بدانند.

لواسانی در تشریح این مطلب گفت: نسبت‌های فامیلی و قبیله‌ای نباید ملاک رای به نامزدهای انتخاباتی باشد؛ وظیفه ما این است برای ارتقا آگاهی و بصیرت شهروندان کار کنیم تا با نگاهی باز انتخاب کنند و شایسته‌سالاری در جامعه محقق شود.

وی تاکید کرد: همه ما مکلف به انجام وظایف اجتماعی خود هستیم چرا که اگر کشور سعادتمند شود همه ما مسرور می‌شویم و اگر با مشکلاتی مواجه شود عموم مردم درگیر می‌شوند.

مدیر مرکز افق نیز در این جلسه به ارائه گزارش اقدامات آموزشی فرهنگی این مجموعه طی ۳ ماه اخیر پرداخت و با اشاره به اهم فعالیت‌های مرکز به برگزاری کلاس‌های آفلاین قرائت و حفظ قرآن کریم، نهج‌البلاغه، مهارت‌های شادکامی، قصه‌خوانی، رفع اشکالات درسی، زبان انگلیسی و … در روزهای کرونایی یاد کرد.

اوقات شرعی