سرتیپ پاسدار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با اهدای لوح تقدیر از همکاری حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسانات در اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس ۱۳۹۹ قدردانی کرد.

به گزارش دفتر امام جمعه و ستاد برگزاری نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز یکشنبه در دیدار با سرهنگ عبدالله مدیری‌نیا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج الغدیر (لواسانات و رودبار قصران) و علی احمد محرابی، معاون علمی و پژوهشی این ناحیه ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت دانشمند پاسدار شهید محسن فخری زاده گفت: این شهید نشان می‌دهد که سپاه دارای نیروهای دانشمند، مدیر و با انگیزه است که دشمن جز برای شهادت آنان‌ راهی نمی‌بیند، اگرچه آنها برای ما گمنام باشند.

وی همچنین از جهت‌گیری علمی فرمانده ناحیه الغدیر و محرابی و نگاه راهبردی آنان تقدیر کرد و افزود: بخواست خدا این نگاه در تقویت توان علمی پاسداران و بسیجیان لواسانات و رودبار قصران مثمر ثمر خواهد بود.

لواسانی تاکید کرد: همه ما بایستی بدانیم، محور کارهای علمی باید مکتب امام راحل باشد و در این راه به طور ویژه بر نظرات آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) کار شود.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر، امر بسیار مهمی است که سپاه و بسیج باید ورود جدی به این مساله داشته باشند؛ امیدواریم در این مسیر بسیجی‌های دغدغه‌مند منطقه به فرماندهی سپاه به کار گرفته شوند.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: البته امر به معروف و نهی از منکر یک مساله ضروری و اعتقادی است که همه افراد جامعه مکلف به انجام آن هستند تا اثربخشی آن نیز ملموس‌تر باشد، اما انتظار از نیروهای بسیجی، انقلابی و انتظامی بیش از دیگران است.

لواسانی اظهار داشت: امروز که دشمن قصد آسیب زدن به فرهنگ اسلامی ما را دارد، اهمیت این امر اساسی بیشتر از گذشته مشاده می‌شود. هیچ‌یک از ما نباید در این زمینه کوتاهی کنیم که اهمال‌کاری در این برهه گاهاً جبران‌ناپذیر خوهد بود. مقابله با دشمن و صیانت از جوانان کشور که هدف اصلی دشمن است، وظیفه همه ما به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر همچنین عامل مهم پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی تلقی می‌شود که همواره راهکاری موثرتر، کم‌هزینه‌تر و مطلوب‌تری از برخوردهای قانونی و انتظامی پس از وقوع جرم است.

اوقات شرعی