امام جمعه لواسانات با اشاره به پروژه بیمارستان مردمی و دولتی که به همت خیران و معتمدان منطقه در راستای تامین نیاز درمانی شهروندان دو بخش لواسانات و رودبار قصران مطرح و مراحلی از اخذ مجوزاتش طی شده، گفت: احداث و راه‌اندازی این بیمارستان برای رفاه مردم تجلی‌گر روحیه بسیجی و جهادی است.

به گزارش روابط عمومی دفتر و ستاد برگزاری نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز شنبه در دیدار با سردار سید خلیل میراسماعیلی از معتمدان منطقه و مسئول اصلی پیگیری پروژه بیمارستان ضمن گرامیداشت هفته بسیج، بیان داشت: همواره شاهد حضور موثر و بی‌چشمداشت بسیجیان در صحنه‌های مختلف اعم از دفاع مقدس، بلای طبیعی، بیماری کرونا و … هستیم؛ فعالیت این نیروهای جهادی که از سنت‌های حسنه امام راحل هستند، موجب پیشروی امور و مایه افتخار جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: هر اقدام نیکی که برای رضای خدا و رفاه و آسایش مردم انجام گیرد، تبلوری از روحیه بسیجی است و اکنون با طرح احداث بیمارستان مردمی باری دیگر این روحیه توسط خیران نیک‌اندیش و دغدغه‌مند شهرستان به منصه ظهور رسید.

امام جمعه لواسان همچنین از موانع موجود در مسیر این پروژه بهداشتی درمانی، تعلل ادارات دولتی و مقررات نادرست از جمله حریم کیفی رودخانه جاجرود انتقاد کرد و گفت: دولت و متولیان امر باید از اقدامات اینچنینی استقبال و شرایط پیشروی آن‌ها را تسهیل کنند.

لواسانی افزود: مدیران دولتی بایستی در راستای گره‌گشایی در مسیر پروژه‌هایی که از سوی خیران، داوطلبانه برای ارتقا سطح زندگی شهروندان مطرح می‌شود تلاش کنند و موانع را بردارند؛ و البته متولیان امر چون وزارت بهداشت نیز نظارت کامل داشته باشند.

وی یادآور شد: بیمارستان دولتی نیاز مبرم مردم منطقه است و جداً جای تعجب دارد که مسئولان بجای اینکه خودشان آستین بالا بزنند، حالا که گروه دیگری جور آنها را می‌کشند، باز هم کمکی در پیشروی کار نمی‌کنند.

امام جمعه لواسان تاکید کرد: در کارهایی که برای مردم انجام می‌شود باید با توکل بر خدا و تلاش، از موانع احتمالی عبور کرد تا به سرانجام رسید؛ امید است متولیان تاسیس این بیمارستان که از نیازهای مهم منطقه به شمار می‌آید نیز با روحیه بسیجی و جهادی کار را پیگیری کنند تا شاهد برکات بسیار آن برای شهروندان باشیم.

سردار میراسماعیلی نیز ضمن ارائه توضیحات از آخرین وضعیت پیشروی این پروژه، اظهار داشت: خیران شمیرانات با شناسایی و اولویت‌بندی نیازهای منطقه، احداث بیمارستانی مجهز با تعرفه دولتی را در صدر کار خود قرار داده و با اهتمام ویژ‌ه‌ای در حال پیگیری آن هستند.

به گفته وی، طرح بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی مذکور بخش عمده‌ای از مجوزات لازم را اخذ کرده و پیش‌بینی می‌شود به محض شروع عملیات عمرانی ظرف ۳ سال با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

اوقات شرعی