در اجرای سومین مرحله از طرح کمک‌ مومنانه، ناحیه مقاومت بسیج الغدیر (لواسانات و رودبار قصران) با همراهی خیران نسبت به تهیه یکهزار بسته حمایتی و توزیع این پک‌ها طی ۳ روز میان قشر کم‌تر برخوردار منطقه اقدام کرد.

به گزارش روابط عمومی دفتر و ستاد نماز جمعه لواسانات، امام جمعه لواسانات در مراسم رزمایش همدلی که عصر پنجشنبه در مسجد بقیه‌الله محله آزادگان لواسان برگزار شد، بیان داشت: محلی که مومنان در تلاش هستند تا باری از دوش نیازمندان بردارند، مرکز هبوط فرشتگان الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی با اشاره به اقدامات مطلوب سپاه و بسیج در راستای کمک به نیازمندان افزود: ما از بسیج مستضعفین توقعی جز این نداریم چرا که همواره زیر شانه مشکلات قدم علم کرده‌اند.

وی یادآور شد: در دفاع مقدس و دفاع از حریم عصمت و طهارت دیدیم چگونه مقابل تعدی و تجاوز دشمن را گرفتند و در زمانی که هموطنانمان گرفتار بلایای طبیعی شدند، چطور به یاری آنها شتافتند و در فتنه ۸۸ و فتنه‌های دیگر کتک هم خوردند اما صحنه را خالی نکردند؛ امروز نیز با شیوی بیماری منحوس کرونا شاهد یاری رساندن بی‌چشمداشت و موثر آنان در این عرصه هستیم.

امام جمعه لواسان اظهار داشت: بسیج یکی از ابتکارات مهم امام خمینی (ره) بود و اگر بسیج نبود، حزب‌‌الله لبنان و حشد‌الشعبی عراق هم نبود. معمار کبیر انقلاب اسلامی روزی از بسیج جهانی سخن گفت و امروز شاهد شکل‌گیری این اجتماع در کشورهای دیگر نیز هستیم.

لواسانی تصریح کرد: توزیع بسته‌های حمایتی بخشی از اقدامات گسترده و خیرخواهانه بسیج است که امکان به تصویر کشیدن تمامی آنها وجود ندارد؛ در این بحران کرونا بسیج پزشکان نیز خدمات ارزنده‌ای در رسیدگی به بیماران دارند و البته خاصیت بسیج است که هر جا مساله‌ای رخ دهد در آنجا حاضر شود و به دنبال نام و مقام هم نباشد.

وی خاطرشنان کرد: بسیجیان ما دست‌گیری از نیازمندان را از بسیجی اصلی عالم حضرت علی (ع) و خانم فاطمه زهرا (س) تاسی می‌گیرند؛ زمانی که چنین تشکیلاتی وارد عمل می‌شود خیال ما آسوده است که زیر سایه وجود اقدس امام زمان (عج) توفیق خدمت به مسلمانان را دارند.

امام جمعه لواسان با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره توبه بیان داشت: به پیامبر اکرم (ص) دستور داده شده تا از اموال مومنان صدقه بگیرند و ایشان زنده هستند و این امر را اجرا می‌کنند. زکات و خمس، صدقه واجب هستند و علاوه بر این‌ها هر کس به اندازه وسع و توان خود بایستی در راه خدا انفاق کند.

لواسانی افزود: حضرت محمد (ص) صدقه را می‌گیرند تا خود فرد و اموال او را پاک و تطهیر کنند؛ انسان وقتی گرفتار زندگی مادی، قلبش می‌گیرد و چرک این زندگی او را آلوده می‌کند و صدقه باعث پاکی انفاق‌کننده می‌شود. پیامبر بر قلب آنان دست می‌گذارد و این سبب آرامش خیران است.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ انفاق گفت: اقداماتی که در راستای اجرای طرح کمک‌ مومنانه صورت می‌گیرد، می‌تواند ترویج کننده این امر نیک و مهم باشد. و البته باید توجه داشته باشیم کمک را به فردا نیندازیم تا اثربخشی لازم خود را از دست ندهد.

امام جمعه لواسان با اشاره به سالروز صلح تحمیلی امام حسن مجتبی (ع) با معاویه اظهار داشت: این واقعه بیانگر آن است که اگر امام معصوم هم باشد و مردم بصیرت نداشته باشند، صلح با دشمنان تحمیل می‌شود. امروز نیز باید مراقب باشیم تا فریب نخوریم، آمریکا شیطان بزرگ و در فریب و جنایت اول است؛ تغییراتی که در مدیران این کشور رخ می‌دهد هیچ تفاوتی در اصل ایجاد نمی‌کند و انقلاب اسلامی به هیچ‌وجه با آمریکا و استکبار جهانی سازگار نیست.

لواسانی افزود: روحانیون و بسیجیان بیش از دیگران، امروز وظیفه تبیین و روشن‌گری مردم را بر عهده دارند و نباید در این راه اهمال‌کاری کنند. فراموش نکنیم هدف آمریکا نابودی ما است و ما هم نباید تا نابودی استکبار جهانی دست برداریم.

براساس این گزارش، هر بسته حمایتی شامل برنج، روغن، ماکارانی، رب، قند و شکر، سویا، حبوبات، نمک و ماسک به ارزش ریالی حدود ۴۰۰ هزار تومان است.

اوقات شرعی