امام جمعه لواسانات گفت: وظیفه جمعی ما است تا دین خدا و نقشه الهی را زیر سایه امام معصوم و در غیاب ایشان امام عادل تحقق بخشیم‌.

به گزارش روابط عمومی دفتر و ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین

سید سعید لواسانی در مراسم گرامیداشت هفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی (ناجا) که در گلزار شهدای امامزاده علی‌اکبر علیه‌السلام چیذر برگزار شد، بیان داشت: تمام کسانی که با امام حسین (ع) همراه نشدند از وظیفه خود سر باز کردند و آنان که رفتند، محکم پای خدا ایستادند.

وی خطاب به پرسنل خدوم ناجا افزود: در زمان ما نیز معمار کبیر انقلاب و اکنون امام خامنه‌ای (مدظله العالی) که انسانی لایق و شایسته هستند، امام عادل حاضر و فرمانده کل قوا برای نیروهای مسلح هستند و تکلیف شما که پیروی از منویات و دستورات ایشان است، مشخص و وظیفه‌ای جدی بر دوش‌تان است.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: در انجام وظیفه نیز باید پایداری و استقامت داشت؛ اینکه ما امروز با وجود بحران کرونا، مشکلات اقتصادی، تحریمات ظالمانه و فشار غرب و بی‌تدبیری دولت در آرامش و امنیت به روزمرگی زندگی مشغول هستیم، یعنی عده‌ای که سبزپوشان نیروی انتظامی هستند شبانه‌روز کار و تلاش می‌کنند.

لواسانی تصریح کرد: برای امنیت جامعه باید در دل کسانی که حافظ این نعمت هستند، امن و گرم باشد و این امر با پیوندی که با خداوند دارند محقق شده و جایی برای اندوه و ناامیدی باقی نگذاشته است.

وی تاکید کرد: حافظان عرصه امنیت و آرامش بایستی در انجام وظایف مهم خود همواره محکم بایستند، عقب نکشند، منفعل نباشند و به اسم عقل ترسو نباشند!

امام جمعه لواسان اذعان داشت: هفته نیروی انتظامی نه تنها برای پرسنل این نیرو بلکه برای همه ما گرامی است چرا که علیرغم تمام معضلات موجود در کشور، در آرامش و امنیت قدم برداشته و نگران نیستیم؛ این مهم مرهون زحمات خالصانه سبزپوشان ناجا است.

لواسانی در بخش دیگری از سخنان خود به تقوای فردی اشاره کرد و گفت: مقید بودن به آداب شرع نیز از وظایف مهم فردی ماست که بیش از هر چیز اهمیت دارد؛ نمی‌شود پاسدار امنیت کشور باشید و در اقامه نماز اول وقت کاهلی کنید.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز میهنمان اظهار داشت: شهدا جان خود را تقدیم کردند تا از نام و یاد خدا و دین اسلام در زمین پاسداری کنند؛ اگر این دلاور مردان نبودند، آمریکا همان اوایل بر انقلاب اسلامی غلبه می‌کرد. نیروهای متعهد و متدین ناجا نیز در همین مسیر گام برمی‌دارند و جامعه را از انحراف حفظ می‌کنند لذا باید خود را بزرگ بدانند، اما این بزرگ‌بینی به معنای کبر و غرور نیست و عزتمندی به دلیل هدف والای آنان است.

امام جمعه لواسان ضمن قدردانی ویژه از خدمات ارزنده مجموعه ناجا در منطقه گفت: با توجه به کمبود نیرو و امکانات، عملکرد این نیرو در سطح شهرستان قابل تقدیر است و جزو موفق‌ترین نیروها بین دستگاه‌های دولتی و نظامی هستند.

اوقات شرعی