امام جمعه لواسانات در دیدار با دبیر مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه بحمدالله با حکم دیوان عالی کشور ۲۷ هکتار از زمین‌های بیت‌المال و اراضی ملی در تپه سرخه

به دولت بازگشت، تاکید کرد: با این حکم جلوی یک زمین‌خواری بزرگ گرفته شد، اما باید سابقه آن شناسایی شود و متخلفان مجازات شوند.
به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی روز پنجشنبه در دیدار و گفت و گو با سید نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، عضو کمیسیون اصل نود و دبیر مجمع نمایندگان استان تهران به منظور همکاری با مجمع نمایندگان استان تهران برای ورود کارساز در مسائل لواسانات و رودبار قصران و کمک در راه اندازی دفتر مجمع در شمیرانات، اظهار داشت: الحمدالله مقام معظم رهبری، مجلس یازدهم را مجلسی انقلابی نامیدند، و ما نیز توقع حرکت انقلابی از مجلس داریم.
وی در بیان مطالبات از نمایندگان به سه مورد اشاره کرد و گفت: بازنگری و تغییر در برخی از قوانین موجود چون قانون شوراها، شهرداری‌ها، کمیسیون ماده ۱۰۰ و کمیسیون ماده ۹۹، قانون مربوط به جهاد کشاورزی و تناقض موجود در آن که موجب سوءاستفاده مجریان و متخلفان از آنها شده است، ضرورت‌ دارد، زیرا ریل‌گذاری صحیح، دولت و مجریان را ملزم می‌کند که بر پایه درست حرکت کنند.
امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: مساله دوم نظارت دقیق بر عملکرد مسئولان و مجریان است، به ویژه در لواسان، بر سه وزارت‌‌خانه، کشور، جهاد کشاورزی، و راه و شهرسازی که چرا وضع به اینجا رسیده است؟ و چه راهکاری وجود دارد تا اوضاع به نفع مردم و در ریل عدالت حرکت کند؟
وی تاکید کرد: مسئولان نباید احساس کنند که نظارتی بر عملکرد آنان نیست و از تخلفات‌شان چشم‌پوشی می‌شود. بسیاری از مشکلات حال حاضر لواسان و امثال آن به دلیل کم کاری، بی توجه، تسامح، و متاسفانه بعضاً همراهی با مفسدان و فساد در درون دستگاه‌های دولتی، شهرداری‌ها و ثبت بوده است.
لواسانی تصریح کرد: گفت و گو با مسئولانی اطلاعاتی به ویژه اطلاعات سپاه و تکلیف که در لواسان ورود کارساز داشته باشند، و همانند بررسی مشکلات شهرداری لواسان به سراغ مشکلات روستاها، حریم روستاها، منابع طبیعی و محیط زیست منطقه نیز بروند، از مطالبات ما است؛ خوشبختانه رئیس قوه قضائیه نیز با دقت پای کار بوده و البته ما نیز کمک خواهیم‌ کرد.
امام جمعه لواسان بیان داشت: همگی مشاهده کردیم که پرونده تخلف و فساد شهرداری لواسان و ساخت و سازهای عجیب و غریب و زد و بندهای پشت صحنه آن و همچنین فساد زمین‌خواری ۲۷ هکتاری تپه سرخه حل شد، اما باید ریشه و پشت پرده‌های این زمین‌خواری و موارد دیگر آشکار شود تا مشخص شود چه کسانی از پشت و به صورت نامرئی چنین فسادی را تحمیل کردند و حق مردم و دولت را به غارت بردند.
وی ابراز کرد: مگر نباید مفسدان مجازات شوند؟ مجازات هم فقط پس گرفتن ۲۷ هکتار از اراضی تپه‌سرخه نیست، بلکه شناسایی همه متخلفان و برخورد شدید با آنان است. همچنین قطعاتی که در این منطقه طبق ماده ۶۴ تحویل مدعیان شده نیز باید تعیین تکلیف آنها شود.
لواسانی خطاب به دبیر مجمع نمایندگان تهران افزود: البته تپه‌سرخه یک نمونه است، و موارد دیگری رخ داده که ما و دلسوزان لواسان آماده هستیم تا اطلاعات را در اختیارتان قرار دهیم.
امام جمعه لواسان اظهار داشت: متاسفانه حجم تخلف ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها بسیار زیاد شده است، و شوراهای روستا و دهیاران، کمیسیون ماده ۹۹ و بعضاً دادگاه با بی‌توجهی و شاید هم زد و بندهایی در پشت صحنه باید پاسخگوی این پدیده ناپسند باشند؛ متخلفان باید شناسایی شوند و مسئولان صالح مورد اتهام قرار نگیرند، بلکه تشویق شوند که خیلی از آنان هم آماده هستند اطلاعات خود را در اختیار قرار دهند.
وی با بیان اینکه بارها گفته‌ایم که لواسان پایلوت مبارزه با فساد باشد، خاطرنشان کرد: حالا که پرچم عدالت، مبارزه با فساد، تبعیض و ضد اشرافیت از لواسان بلند شده است، بایستی لواسان را پایلوت کنند تا رایحه خوش عدالت از لواسان به سراسر کشور پخش شود؛ ضمناً ما برای هرگونه کمک به نمایندگان محترم و مجمع نمایندگان تهران آماده هستیم.
سید نظام‌الدین موسوی نیز خطاب به امام جمعه لواسان بیان داشت: ما همواره سخنان شما را رصد می‌کنیم، به ویژه بنده که فرد رسانه‌ای هستم و از شما تشکر می‌کنیم که طراز امام جمعه را به همه نشان دادید.
وی افزود: اصلاح قوانین ضروری است و هرجا باشد ما آماده بازنگری و تغییر هستیم؛ البته مهم‌تر از آن نظارت بر مسئولان است تا از ریل‌گذاری مشخص شده، خارج نشوند؛ شما و متدینین لواسان کمک کنید تا ما بتوانیم نظارت کارساز بر مسئولان داشته باشیم و مطمئن باشید که آمادگی لازم را داریم اما کمک شما ضروری است، زیرا شما به مسائل منطقه اشراف دارید.
دبیر مجمع نمایندگان تهران خاطرنشان کرد: شما موارد را دسته‌بندی و اولویت‌بندی کنید و ما هم با تمام توان پیگیری می‌کنیم تا ان‌شالله شرمنده خدا و مردم نشویم.
موسوی تاکید کرد: کمک شما بسیار کارساز است و ما روی آن حساب می‌کنیم.
براساس این گزارش، نماینده مردم تهران ضمن بازدید از مصلی لواسان ابراز امیدواری کرد تا دفتر مجمع نمایندگان تهران در شمیرانات قدمی در مسیر گفت و گوی چهره به چهره با اهالی منطقه و شناسایی مشکلات مردم و حل آنها باشد.

اوقات شرعی