امام جمعه لواسانات با بیان اینکه براساس بازدید میدانی، مشاهده کرده‌ام در حال حاضر حجم تخلفات به روستاها و حریم آنها منتقل شده است، گفت: متاسفانه احداث ساختمان‌های بلند مرتبه که هیچ تناسبی با بافت روستا ندارد، ماهیت و بافت آنها را ازبین برده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، با توجه به اینکه برخی از مسئولان به حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی گفته‌اند: چرخه معیوب تخلف با مجوز بلند مرتبه سازی توسط اداره مسکن شروع می‌شود، سازندگان از آن تخلف می‌کنند و دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا چشم خود را روی تخلف می‌بندند و یا حتی همراهی می‌کنند. برخی هم که به مقابله بر می‌خیزند، با بی‌ توجهی حوزه قضائی لواسانات مواجه می‌شوند که به جای صدور دستور توقف موقت برای پرونده‌هایی که به آنها گزارش می‌شود، آنها را به کمیسیون ماده ۹۹ ارجاع می‌دهد و تا کمیسیون رسیدگی کند، تخلف انجام شده یا در حال اتمام است!
امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده ۹۹ هم با صدور حکم جریمه در حقیقت تخلف را با پول قانونی می‌کند، اگر هم احیاناً دستور تخریب دهد، دیوان عدالت وارد می‌شود و رای کمیسیون را نقض می‌کند و دستور جریمه می‌دهد که این یعنی می‌توانید تخلف کنید و با پول تخلف شما نادیده گرفته می‌شود!
وی در دیدار با زارعی، عضو شورای بخش لواسانات یادآور شد: با این روند دیگر چیزی از روستا باقی نمی‌ماند و لواسان را بهشت متخلفان می‌کند، لذا باید جلوی این چرخه گرفته شود.
زارعی نیز ضمن ارائه گزارش وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاها، گفت: کمیسیون ماده ۹۹ که در استانداری تشکیل می‌شود، برخورد مناسبی ندارد، ما که در جریان جزئیات تخلفات هستیم به جلسه راه نمی‌دهد و یکطرفه جریمه می‌کند و به این دلیل بافت روستاها بهم خورده است؛ اگر هنزک، سینک، انباج و هر روستای دیگر را ببینید، مشخص است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساختمان‌هایی وجود دارد که در بستر رودخانه ساخته‌اند و جریمه شدند!

اوقات شرعی