امام جمعه لواسانات تاکید کرد: لازم است، شهردار لواسان آرامستان عمومی شهر را ایجاد کند؛ زشت است

برای شهری همچون لواسان که فاقد این نیاز ضروری است.
به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت‌الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه لواسانات که در مصلای شهر برگزار شد، افزود: بهترین محل نیز طبق گزارش کارشناسان همین آرامستان تپه‌سرخه (محله نجارکلا) است که آماده بوده و قابلیت دارد وسعت پیدا کند.
براساس این گزارش، در گذشته بیشتر لواسانی‌ها به کشاورزی مشغول بودند و زمین‌هایشان هم بالادست محله‌های سکونتگاهی آنان بود؛ هر محله نیز آرامستانی برای دفن اموات داشت و همچنان نیز به همین روال است اما امروز رشد جمعیت و مهاجرت معکوس به سمت این شهر، جانمایی یک آرامستان عمومی را به یکی از مطالبه‌های مهم مردم و نیازهای اساسی شهر تبدیل کرده است.
لواسان متشکل از محله‌های اصطلک، احمدآباد، توک مزرعه، چناربان، شورکاب، جائیج، گلندوئک، نجارکلا، ناران، تیمورآباد، سبو کوچک و بزرگ است.
وی با اشاره به بازپس‌گیری اراضی تپه سرخه از مدعیان ملک شخصی به نفع دولت نیز بیان داشت: از ابتدا زمین‌خواری و تپه‌خواری آشکاری بود که متأسفانه جلوی چشم مسئولان دولتی و قضایی وقت انجام می‌شد، اما بخواست خدا و با پیگیری‌های متعدد، سرانجام خون دل‌ها لعل شد و شعبۀ دوم دیوان عالی کشور در حکمی دقیق و همه‌جانبه ۲۷ هکتار از زمین‌های تصرفی را به بیت المال باز گرداند که خبری بسیار خوش برای مردم لواسان و عدالت‌خواهان بود.
خطیب جمعه لواسانات خاطرنشان کرد: در کنار آن بحث جاده‌خواری بود که راه آرامستان را بسته بودند و بالاخره با ورود جدی سازمان بازرسی کشور، تلاش شهرداری لواسان و دادگستری استان تهران، همکاری نیروی انتظامی لواسانات و حضور محکم و با صلابت مردم نجارکلا در دفاع از بیت المال، گیت غیرقانونی نیز در اول مرداد برداشته و راه برای مردم و خانواده متوفیان باز شد.
لواسانی اعلام کرد: خبر خوش دیگری در راه است و به زودی بخواست خدا بخش دیگری از این اراضی هم آزاد خواهد شد.
امام جمعه لواسان اظهار داشت: اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد، لزوم ورود اطلاعات به ویژه اطلاعات سپاه در قضیه است تا ریشۀ این قضیه را بررسی کند و افرادی که پشت صحنۀ این تخلف بزرگ بودند، شناسایی کنند؛ افرادی که سرویس داده‌اند، افرادی که قانون را دور زدند، افرادی که به قول قاضی مربوطه یا اشتباهی اشتباه کردند یا به عمد اشتباه کردند، شناسایی شوند و مورد بازخواست قرار گیرند.
وی تاکید کرد: باید به پرونده‌های دیگر هم ورود کرد و ریشۀ زمین‌خواری و تصرفات را زد. مگر می‌شود زمینی به دو قطعۀ مساوی تقسیم شود و دو دانگ آن ۷۰۰ متر و دو دانگ دیگری ۵ هزار و ۶۰۰ متر باشد؟ چرا کسی این تخلف را ندیده و پیگیر نبوده است؟
خطیب جمعه لواسان گفت: بزودی با ورود موشکافانۀ خود به این امر، موجب بیشتر شادی مردم لواسان را فراهم می‌کنند و پرچم عدالت را در لواسان برافراشته‌تر می‌کنند؛ مسلماً مفسدان نمی‌خواهند و به تهدید، فحش، فرافکنی و تبلیغات و تن کردن لباس ریا متوسل می‌شوند، اما دورۀ این بازی‌ها گذشته و مردم آگاه شده‌اند و عدالت راه خود را پیدا کرده و فساد و ستم جا پای محکمی ندارد.
لواسانی ابراز کرد: گام دوم انقلاب اسلامی، مسئولیت اجتماعی مردم لواسان را به منصۀ حضور رسانده که در عرصه‌های مختلف از جمله عدالت و مبارزه با فساد به میدان آمده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: روزی که پرچم عدالت در لواسان بلند شد و عَلَم مبارزه با فساد سر برافراشته شد، برخی‌ می‌گفتند که این کار عاقبت ندارد و موجب ناامیدی مردم و تضعیف نظام و جری‌ترشدن مفسدان می‌شود. برخی مفسدان و بوق‌های آنان هم شروع به فرافکنی کردند و هنوز هم می‌کنند.
امام جمعه لواسان افزود: در گام نخست تیم شهرداری و شورای شهر لواسان بازداشت شدند و پرده از فساد و رشوه‌های متعددی برداشته شد که در جریان هستید، دومین اقدام پروندۀ کلاک بود که جزء پرونده‌های پیپچیدۀ قضایی و امنیتی کشور بود، و با دستگیری برخی از عوامل آن به روزهای خوبی رسیده و کلاک هم آزاد شد. در سومین گام اراضی موسوم به تپه سرخه است که از سال 81 در تصرفی عجیب و غیرقابل باور قرار گرفت.
خطیب جمعه لواسان ضمن گرامیداشت ۵ مرداد، سالروز اولین اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه بیان داشت: اقامۀ نماز جمعه به دستور حضرت امام و با امامت مرحوم آیت الله طالقانی رضوان الله تعالی علیه بود که فصل جدیدی در همبستگی ملی و مسئولیت اجتماعی برای تحقق ایران قوی بود.
وی تصریح کرد: نماز جمعه قرارگاه ایمان و تقوا و بصیرت و اخلاق است. اگر بخواهیم در این دوره که دشمن جنگ ایمانی و اعتقادی علیه مردم ایران را با شدت و حدت ادامه می‌دهد، موفق بشویم، باید به نماز جمعه به مثابۀ قرارگاه معنویت توجۀ بیشتری بکنیم چرا که این نماز ذکر الله و دعوت به اخلاق و تقوا است و هم تبیین مسائل سیاسی و اجتماعی کشور را دربردارد.
لواسانی افزود: محل برگزاری نماز جمعه محل همبستگی ملی و ایمانی است و مردم را به مسئولیت‌های اجتماعی‌شان آشنا می‌کند؛ همچنین محل رفع مشکلات مردم است. بنابراین باید نماز جمعه محور فعالیت‌ها اجتماعی و فرهنگی شهر و کشور باشد.

اوقات شرعی