امام جمعه لواسان گفت: ما منتظر اقدامات بنیادین و شفاف سازی در امور شهری هستیم؛ شفافیت فرآیند امور،به ویژه در زمینه صدور پروانۀ ساختمان تا پایان کار که تمام مراحل بایدطبق قانون انجام شود، اگر هم جایی قانون اشکال دارد، به جای دور زدن قانون باید برای اصلاح آن تلاش کنیم.

به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت الاسلام سید سعید لواسانی روز چهارشنبه در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر لواسان ضمن ابراز امیدواری افزود: مبارزه با تخلفات و جلوگیری از وقوع جرم ضروری است، اما از آن مهم‌تر انجام کارهای ایجابی است تا چهرۀ شهر به عنوان شهر نمونه و شهرداری به عنوان شهرداری پرکار و دلسوز شناخته شود. برای تحقق این هدف نیز روش‌های مختلفی وجود دارد که شما مدیران شهری بهتر از بنده مسلط هستید.

وی خطاب به حضار تذکر داد: انتظار داریم توجه بیشتری به مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر داشته باشد، و در این راستا پیشنهاد می‌دهیم تا از حضور یک مشاور فرهنگی متخصص و باتجربه برای پیوست فرهنگی طرح‌ها و اقدامات اجرایی خود استفاده کنید.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: ایجاد کارگاه‌‌های متعدد برای فعالیت جوانان در لواسان می‌تواند معضل بیکاری را تا حد چشمگیری کاهش داده و گامی موثر در مسیر تحقق شعار سال یعنی “جهش تولید” باشد.

لواسانی تصریح کرد: ذات و محتوای این کار هم فرهنگی است. وقتی جوان ما مشغول کار شود، توجه بیشتری به مناسک دینی داشته و برای صیانت از انقلاب نیز تلاش بیشتری می‌کند.

وی به نقل از فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس سال ۸۳ اظهار داشت: با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را تمیز کرد، که یکی از مصادیق آن در کلام معظم له امتیازاتی ویژه‌ای بود که نمایندگان برای خود تصویب کرده بودند.

امام جمعه لواسان افزود: برای ما و شما هم این‌گونه است. برای مثال نمی‌شود یک نفر هر سمتی دارد، از امکانات خاص برای مثال ماشین آن‌چنانی استفاده کند و به تذکر دلسوزان هم توجه‌ای نکند. ما اول باید مراقب خودمان باشیم و بعد از شهر مراقبت کنیم.

لواسانی با تأکید بر اجرای یکسان قانون برای شهروندان بیان داشت: این‌گونه نیست، بگوییم اضافه بنای فلان فرد را تخریب می‌کنیم، اما نسبت به دیگری چشم‌مان را می‌بندیم! ملاک ما قانون است و این کار خلاف قانون تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم به کسی تعدی نشود، افزود: همه در برابر قانون مساوی هستند و ما نورچشمی نداریم.

امام جمعه لواسان خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم برخی به منظور ایجاد حاشیۀ امن برای خودشان جوسازی کنند! شما هم مراقب باشید اسیر فضای تبلیغاتی و مجازی فیک نشوید، و فقط آن‌چه درست است، انجام دهید و از تهدیدها هراس نداشته باشید.

لواسانی تصریح کرد: امید است که همکاری و تعامل در ادارات مختلف و حوزۀ قضایی لواسان افزایش یابد. این را هم بدانیم اگر از ابتدا جلوی تخلف گرفته شود، شهر دچار مشکلات این‌چنینی نخواهد شد.

وی خطاب به شهردار و اعضای شورای شهر لواسان با تاکید بر لزوم نظارت بر خود و کارکنان مجموعه اظهار داشت: بایستی شورا بر شهردار و مدیران شهرداری نظارت کامل داشته باشد و شهردار نیز بر مدیران و کارمندان خود نظارت کند تا اجازۀ کوچک‌ترین تخلفی به هیچ‌کس داده نشود.

امام جمعه لواسان ضمن تشکر از مجموعه مدیران شهری با اشاره به فرمایش امام راحل بر لزوم جلب اعتماد و آرامش شهروندان تاکید کرد و گفت: باید مراقب باشیم همۀ کارهای‌مان برای رضای خدا باشد، و در راه نفس خود کاری انجام ندهیم؛ برای این کار هم نیازمند اصلاح دائم درون هستیم؛ نباید یک لحظه از خودمان غفلت کنیم که نفس سرکش است.

شهردار لواسان ضمن ارائه گزارشی جامع از اقدامات شهرداری از بدو ورود خود ( ۲۰ خرداد سال جاری تاکنون) اظهار داشت: ما برای مبارزه با هرگونه تخلف آماده هستیم و به مراجع‌کنندگان نیز اعلام کرده ‌ایم که حرکت ما بر پایۀ قانون خواهد بود.

جعفر محمدرضا بیک لواسانی تاکید کرد: به نظر ما حوزۀ قضایی لواسان باید فعال‌تر عمل کند.

رئیس شورای اسلامی شهر و اعضا نیز توضیحاتی دربارۀ کار شورا و مشکلات کار مطرح کردند.

 

اوقات شرعی