امام جمعه بخش لواسانات با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر لسانی معجزه می‌کند و وظیفه همه مردم است، گفت: این فریضه مهم

باید احیا و کار هم مردمی باشد؛ بایستی اهمیت آن برای مردم تبیین شود تا به میدان بیایند.
به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شمیرانات روز شنبه به ریاست حجت الاسلام سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسانات و با حضور سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر استان تهران، سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات، حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران، سرهنگ سهیل گرشاسبی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج جماران و دبیر شورای احیا امر به معروف و نهی از منکر شمیرانات دیگر اعضا در سالن اجتماعات این ناحیه برگزار شد.
لواسانی در این جلسه بیان داشت: محور اصلی امر به معروف و نهی از منکر دولت و ادارات دولتی هستند و در وهله دوم مردم قرار دارند.
وی افزود: این بدین معنا نیست که مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت باشند، اما اصل دولت، نظام دولتی و توجه اصلی به کارگزاران نظام است.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شمیرانات یادآور شد: چرا دولت این همه مراکز نظارتی همچون اطلاعات، حراست، بازرسی و … مختلف دارد، اما باز شاهد ارتکاب تخلفاتی نظیر رشوه و امثال آن هستیم؟
امام جمعه لواسان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید از حالت فردی خارج و جمعی شود، تصریح کرد: منظور از جمعی شدن آن نیست که ده نفر یا بیشتر جمع شوند و امر به معروف و نهی از منکر کنند!
وی افزود: برای این فریضه مهم باید برنامه‌ریزی داشت، راهبرد و تاکتیک را مشخص و سیاستگذاری کرد، آنگاه جمعی مومن و جهادی وارد میدان شوند.
لواسانی تاکید کرد: منظور بنده این نیست که هرکس وظیفه فردی خود را انجام ندهد، اما کار ما در احیا امر به معروف و نهی از منکر جمعی است.
رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر شمیرانات اظهار داشت: طبق تاکید قانون، باید حوزه قضایی حضور فعال‌تری در این زمینه داشته باشد. حضور روحانیت و بسیج نیز در فرآیند امر به معروف و نهی از منکر بایستی ملموس‌تر باشد.
براساس این گزارش، تشکیل سه کمیته تخصصی عملیاتی اجرایی، فرهنگی اجتماعی راهبردی و مطالبات مردمی و مباحث اقتصادی از مصوبات این جلسه بود.

اوقات شرعی