امام جمعه لواسانات گفت: کسانی که تخلف کرده‌اند باید منتظر اجرای عدالت باشند و بدانند رشوه، زدوبند یا اینکه به بزرگان متصل هستند، موجب مصونیت آنها نمی‌شود و مقاومت در برابر قانون بی‌فایده است.

حجت الاسلام سید سعید لواسانی در ایراد خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه لواسانات شهرستان شمیرانات افزود: اینطور نمی‌شود که افرادی با استفاده از عناوین جعلی پسر فلان و دختر فلان و داماد فلان بتوانند هرکاری خواستند، انجام بدهند. عدالت یقیۀ آن‌ها را می‌گیرد و قلدری و امثال آن هم جواب نمی‌دهد!

از عملکرد سازمان بازرسی کل کشور در لواسان تشکر می‌کنیم‌

وی با اشاره به تخریب اضافه بنای ویلای “حسن میرمحمدعلی” تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور اخیراً حضوری مثبت و موثر در لواسان داشته و در این مورد اخیر نیز بسیار خوب عمل کرد که از آنان تشکر می‌کنم؛ شهرداری و شورای شهر نیز علی‌رغم تهدیدها و تعلل‌هایی که شد، خوب وارد شدند و وظیفۀ خودشان را انجام دادند و انتظار داریم این رویه ادامه داشته باشد.

خطیب جمعه لواسان با بیان اینکه ما از تخریب خوشحال نمی‌شویم، اما چه باید کرد که متخلفان باید پای تخلف خودتان بایستند و عدالت بسط شود، خاطرنشان کرد: در دورۀ اخیر تخلفات ساختمانی در لواسان زیاد شد که شهردار و معاون وی سه نفر از اعضای شورای شهر و چندین نفر هم به این دلیل بازداشت شده و منتظر محاکمه هستند.

تعلل در حل مساله آرامستان تپه سرخه جایز نیست

لواسانی تاکید کرد: در خصوص مساله جادۀ آرامستان تپه سرخه تعلل جایز نیست؛ نباید خانواده‌های متوفیان که هر روز شکایت خود را پیش ما می‌آورند بیش از این اذیت شوند. شهرداری و حوزۀ قضایی لواسان به وظیفۀ خود عمل کنند. معنا ندارد که قبرستانی که چهل سال قدمت دارد، راهش بسته شود و مسئولان هم در برخورد با این ناهنجاری تعلل کنند.

به گزارش ایرنا، اخیراً افرادی با ادعای مالکیت خصوصی اراضی آرامستان تپه‌سرخه (محل دفن اموات محله نجارکلا لواسان) مسیر عبور و مرور شهروندان به این محل را مسدود کرده‌اند و این مساله از سوی اهالی اقامه دعوی شده و در انتظار رای دادگاه است.

اقتدار قوه قضائیه منجر به تحقق عدالت در جامعه می‌شود

امام جمعه لواسان ضمن گرامیداشت یاد شهید بهشتی و تبریک هفته قوه قضائیه اذعان داشت: زمانی که قوۀ قضائیه برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد محکم ایستاده است، ما به جلو رفته‌ایم و هرجا تعلل و کم‌کاری و خدای ناکرده همراهان با مفسدان کرده است، هزینه‌های سنگین داده‌ایم که نمونۀ آن کلاک است که هزینه‌ای بر نظام تحمیل کرد!

وی با بیان اینکه اقتدار رئیس قوۀ قضائیه منجر به افزایش اعتماد مردم به عدالت شد، ابراز داشت: توقع ما از همکاران قضایی آن است که از این فرصت نهایت استفاده را برای برقرار عدالت و مبارزه با بی‌عدالتی، فساد و تبعیض بکار گیرند و یقۀ مفسدان را بدون معطلی بگیرند؛ نباید اسیر شلوغ‌کاری مفسدان و قانون‌دانان قانون‌گریز شوید که نزد خدای سبحان مسئول هستید.

بخش لواسانات به مرکزیت شهر لواسان دارای ۲۰ روستا با جمعیتی افزون بر ۱۸ هزار نفر از توابع شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

منبع: ایرنا

http://www.irna.ir/news/83834568

اوقات شرعی