امام جمعه لواسانات گفت: مسئولان برای انسداد جاده آرامستان تپه سرخه لواسان قانونی عمل کنند.

حجت الاسلام سعید لواسانی در خطبه‌های نماز جمعه ‌این هفته لواسان اظهار داشت: فردا مصادف با هفتم تیر و شهادت شهید مظلوم آیت الله بهشتی و یارانشان در اقدام جنایت کارانه منافقان است که باید دو نکته را تذکر بدهم که نکته اول این است که امام مظلومیت شهید بهشتی را بزرگ‌تر از شهادت‌شان دانستند و نکته دوم هفته قوه قضائیه می‌باشد که برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد محکم ایستاده است.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیر قانونی در لواسان گفت: متأسفانه در دوره اخیر تخلفات ساختمانی در لواسان زیاد شد که شهردار و معاون وی سه نفر از اعضای شورای شهر و چندین نفر هم به این دلیل بازداشت شدند و منتظر محاکمه هستند و طبعاً کسانی که تخلف کرده‌اند، باید منتظر اجرای قانون و عدالت درباره خود باشند و مقاومت در برابر قانون بی‌فایده است.

لواسانی گفت: ما از تخریب خوشحال نمی‌شویم، اما چه باید کرد که تخلف که کردند، باید پای تخلف خودتان بایستند! هیچ فرقی هم نمی‌کند این نیست که فکر کنند که پول دارند، یا به بزرگان وصل هستند و همین موجب مصونیت شما می‌شود الان باید پرونده‌های تخلفات ساختمانی بیرون کشیده شود که در حال انجام است و افراد برای پاسخگویی حاضر شوند و این نمی‌شود که با رشوه و زد و بند و استفاده از عناوین جعلی پسر فلان و دختر فلان و داماد فلان بتوانند هر کاری خواستند، انجام بدهند.

وی با اشاره به اینکه تعلل در خصوص بستن جاده آرامستان تپه سرخه بیان داشت: در این زمینه هم تعلل جایز نیست و نباید مردم و خانواده‌های متوفیان را بیش از این اذیت کرد، متأسفانه خانواده‌ها خیلی اذیت می‌شوند، و روزی نیست که شکایتی به ما نشود و باید شهرداری و حوزه قضائی لواسان به وظیفه خود عمل کنند و معنا ندارد که قبرستانی که چهل سال قدمت دارد، راهش بسته شود و مسئولان هم در برخورد با این ناهنجاری تعلل کنند.

امام جمعه لواسان عنوان داشت: اولین مشکل عمده امروز کشور ما بلاتکلیفی و عدم قطعیت تصمیم‌های دولت و بالتبع آن عدم ثبات در کسب و کارها و قراردادها و پروژه‌های مختلف است، مشکل دوم در کنار آن مشکل و معضل بیکاری است که از گذشته بدتر و شده و به مشاغل مختلف سرایت کرده است و مشکل سوم «دیون عقب‌افتاده» است که به صورت زنجیروار همه فعالان اقتصادی و حوزه کسب و کار را به هم گره زده است. این مشکل فقط گریبان ملت و کسبه‌ها را نگرفته، بلکه دولت هم با آن مواجه است. مجلس گزارش داده که دخل و خرج دولت باهم نمی‌خواند. بنابراین سطح رفاه در کشور کاهش یافته و وضعیت معیشت و عقب‌گرد کرده است.

خطیب جمعه لواسان اظهار داشت: با کمال تأسف بسیاری از صنعت‌های بومی و زیبای ما در حال نابودی است، صنایع دستی چون فرش و گلیم که ارزش زیادی دارند، رنگ باخته‌اند. در کنار آن کارهای به ظاهر کوچک اما مهم چون تعمیراتی که روزمره مردم به آن نیاز دارند، کم‌ارزش شده‌اند و تولیدی‌های بزرگ چون صنایع اتومبیل‌سازی هم به جای این‌که بر قیمت محصولات خود بیافزایند و از کیفیت کالاهای خود بکاهند، باید فکر و اندیشه خود را تحول بدهند و ارزش اصلی را به ملت بدهند، نه سود بیشتر خود.

منبع: مهر

http://mehrnews.com/xS9hf

 

اوقات شرعی