امام جمعه بخش لواسانات گفت: رژیم صهیونیستی فقط به فلسطین فکر نمیکند

و قصدش اشغال تمام سرزمین های اسلامی است؛ ما نیز مطالبه ای جز خلاصی از شر این رژیم نامشروع و کودک کش نداریم.
به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت الاسلام سید سعید لواسانی روز جمعه افزود: در مسیر نابودی رژیم صهیونیست هیچوقت نباید به آمریکا و کشورهای غربی و اروپایی اعتماد کنیم؛ تنها راه ما مبارزه است، راهی مشروع که باید آن را با قدرت ادامه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز روز قدس است، روز بسیار شریفی که با ابتکار امام راحل در جمعه آخر ماه رمضان ملت ایران و آزادگان جهان راهپیمایی میکردند و حال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا از این حرکت محروم هستیم.
امام جمعه لواسان تصریح کرد: گر چه نمی توانیم راهپیمایی کنیم اما دلمان با ملت فلسطین است و از خدا می خواهیم به زودی این مردم و کل جهان از شر مرام صهیونیستی و اشرار بدکردار و فاسد که جهان، بویژه منطقه غرب آسیا و سرزمین فلسطین را درگیر خود کردند، رهایی یابد.
خطیب جمعه لواسان اظهار داشت: طبق رسم نماز جمعه که از آن هم محروم هستیم همه را به تقوای الهی سفارش و دعوت می کنم. تقوا یعنی ملاحظه خدا را کرده و از خود مراقبت کنیم.
وی افزود: تقوا در مساله قدس یعنی کنار مردم فلسطین بایستیم و مماشات نداشته باشیم؛ همچنین با تمام قوا مقابل رژیم صهیونیستی بجنگیم و تسامح نکنیم.
لواسانی یادآور شد: یکی از فاجعه های قرن بیستم پس از جنگ جهانی اول، پدیدار شدن رژیم کودک کش صهیونیست بود، لذا رعایت دین خدا یعنی مقابل این رژیم که نه تنها دشمن مسلمانان بلکه دشمن بشریت است، تا پای نابودی و انهدامش ایستادگی کنیم.
امام جمعه لواسان با اشاره به فرمایشات ظهر امروز مقام معظم رهبری بیان داشت: آزادی فلسطین جزو مسائل اسلامی است و خاص یک کشور یا امت عرب نیست. مسلمانان باید براب دفاع از کیان اسلام با صهیونیست جنایتکار، مفسد و خطرناک بجنگند.
وی ضمن گرامیداشت یاد شهیدان سلیمانی، تهرانی مقدم و تمام جهادگرانی که در این راه تلاش کردند، اذعان داشت: قدس مساله اسلام است و ما به عنوان مسلمان موظفیم فریاد مظلومان را بشنویم و از آنها دفاع کنیم. حق نداریم در برابر جنایتی که علیه مسلمین می شود سکوت کنیم! مقابله وظیفه شرعی ما است.
خطیب جمعه لواسانات تاکید کرد: رژیم صهیونیست فساد کبیر است و بایستی با این فساد کبیر مبارزه کرد؛ تسامح در این راه به هیچ وجه پذیرفته نیست. ما به دنبال بسط عدالتیم و عدالت یعنی مبارزه با زورگویی این رژیم، پس کوتاه نمی آییم.
لواسانی گفت: دلیل اینکه از فلسطین صحبت و حمایت می کنیم، آن است که غیرت اسلامی ما اجازه نمی دهد در برابر رژیم صهیونیست که از هر ویروسی خطرناک تر است سکوت کنیم! هر کاری برای نابودی آن کرده و اجازه نمی دهیم قد علم کند.
وی خاطرنشان کرد: دوره ای برخی از فلسطینی ها و کشورهای مرتجع عربی به این نتیجه رسیده بودند تا بر پایه سیاست های آمریکا در منطقه با صهیونیست ها معامله کنند و نسبت به جنایتشان سکوت کنند اما خودشان دیدند هر قدم عقب رفتند، آنها بیشتر جلو آمدند پس دوره سازش تمام شده است.
امام جمعه لواسان بیان داشت: خوشبختانه اخیراً به جهانیان نشان داده شده ارتش رژیم صهیونیست و آمریکا در برابر ملل مسلمان بسیار ضعیف هستند و هنه دیدند با چه فلاکت و افتضاحی از لبنان خارج شدند و در غزه عقب نشینی کردند. و در مقابل اوج قدرت جبهه مقاومت اسلامی نیز به منصه ظهور رسید اما باید توجه داشته باشیم آینده نسبت به گذشته و کنون سخت تر است و باید با قدرت بیشتری وارد شویم.
وی تاکید کرد: بایستی مراقب اختلاف افکنی ها و بازی های سیاسی غربیان باشیم که هدف آنها همین است؛ به هیچ وجه نباید وارد این درگیری ها شویم تا دشمن توطئه گر نتواند سواستفاده کند‌.
لواسانی اظهار داشت: فردا سالروز فتح خرمشهر توسط نیروهای مخلص ارتش و سپاه مجماوری اسلامی است که خالصانه جنگیدند و صدها شهید و جانباز فدا کردند، اما پیروز شدند.
وی افزود: خداوند فتح و پیروزی را به بهای حرکت مومنانه می دهد، مس اگر سکوت کنیم جز ذلت نصیبمان نمی شود. باییتی در میدان مبارزه استقامت کنیم، ترس نداشته باشیم و یقین بداریم خدا به زودی قدس شریف را همچون خرمشهر آزاد می کند.
خطیب جمعه لواسان تصریح کرد: به عنوان یک ایرانی برای حمایت از قدس باید عملی وارد میدان شویم، با روش های مختلف در فضای مجازی به بیان واقعیت بپردازیم و از حجمه تبلیغاتی دنیای غرب هراسی نداشته باشیم.
لواسانی خاطرنشان کرد: حضور نظامیان، مقاومت مردم فلسطین و کشورهای منطقه، روشن گری و دعای خالصانه برای مومنان به نتیجه و اجابت می رسد، پس هرگز نباید دست از دعا برداریم که باگه آن محتاجیم.
وی ابراز کرد: دعای خالصانه برای اصلاح امور مومن مشکل را حل می کند، همانگونه که در قسمتی از دعایی منقول از پیامبر اعظم (ص) یعنی “اَللّهُمَّ اَصْلِحْ کُلَّ فاسِدٍ مِنْ اُمُورِ” آمده است، باید از خدا بخواهیم شر فساد کبیر را از جهان کم سازد.
براساس این گزارش، برگزاری مراسم راهپیمایی روز قدس به دلیل شیوع بیماری کرونا در تمام نقاط مختلف کشور لغو شد.
روز قدس مناسبتی جهانی و روزی رسمی در تقویم جمهوری اسلامی ایران است که در آخرین جمعه رمضان با اقداماتی نظیر راهپیمایی در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود.

اوقات شرعی