“وَمَنْ یَکْسِبْ إِثْمًا فَإِنَّمَا یَکْسِبُهُ عَلَىٰ نَفْسِهِ” هرکس گناهی کند، تنها بر ضد خود انجام داده است. یعنی برگشت کارهای ناروا و بد ما به خودمان است. گناهکاران خودشان را با گناهان خود گرفتار می کنند. هشدار جدی است حواسمان را جمع کنیم.

وقتی آقای لاریجانی گفت که مجلس دهم واقعاً مظلوم واقع شد؛ هرچه فکر کردم چیزی به ذهنم نیامد. مگر اینکه فرهنگستان زبان معنای جدیدی برای مظلوم اختراع کند، بد هم نیست. زمین خواری برای من نامه نوشته بود و اینگونه شروع کرده بود: بسم الله المظلومین! جالب نیست؟

یکی از دیالوگ های زیبای رد خون این است که “واسم بپا گذاشتی؟ واسه خودمم بپا گذاشتم” ما هر کدام نیاز داریم برای خودمان بپا بگذاریم تا از درون ما را مراقبت بکند تا قلب و جانمان فاسد نشود و بمای دورنی ما تقواست عزیزدلم!

وقتی گزارش داود مدرسی بان از دومین جلسه دادگاه امید اسدبیگی مدیرعامل هفت تپه و فساد گسترده و شگرد آلوده سازی وی را خواندم، بر خود لرزیدم که جمهوری اسلامی برای رسیدن به اهدافش چه مبارزه سنگینی را بر عهده دارد؟ و دعا کردم کسانی را که با این فساد گسترده و امثال آن جنگیده و می جنگند.

چرا دادگاه هفت تپه غیرعلنی برگزار می شود؟ عواملی بیرون دادگاه اجازه نمی دهند؟ یا ملت نباید از تخلفات گسترده آن خبر داشته باشند؟ قرار بود دادگاه های مفاسد اقتصادی علنی باشد. دلیل خاصی است؟ امیدوارم دادگاه متخلفان شهرداری و شورای شهر لواسان علنی برگزار شود.

بازداشت های اخیر در فشم خبر غیرمترقبه ای نبود؛ همه متخلفان باید بدانند که عاقبت فساد و تباهی جز گرفتاری در دستگاه قضا و سربازان امام زمان سلام الله علیه نیست. دیر و زود داشته باشد، سوخت و سوز ندارد. منتظر باشند.

اوقات شرعی