امام جمعه بخش لواسانات تاکید کرد: مومن نباید اسیر هوای نفسانی شود؛ تقوا پیشه کنیم و مراقب باشیم تا به گناه آلوده نشویم.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت الاسلام سید سعید لواسانی بامداد جمعه در مراسم سوگواری شهادت امیرالمومنین علیه السلام و شب احیاء بیست و یکم ماه مبارک رمضان که با حضور مردم متدین منطقه در مصلای لواسان برگزار شد، بیان داشت: همانطور که خداوند در قرآن کریم می فرمانید، شب قدر از هزار ماه بهتر است. هر کس با عطرت و قرآن همنشین باشد و این شب را درک کند حداقل هزار ماه را درک کرده است.
وی به نقل از امام صادق علیه السلام افزود: امور یک سال ما در شب نوزدهم جمع بندی، در شب بیست و یکم نهایی و در شب بیست و سوم امضا می شود. برای همین است که باید با شب زنده دای و بیداری قلب و توسل به توبه و استغفار و دعا مشغول باشیم.
لواسانی خاطرنشان کرد: هیچ یک از ما معصوم نیستیم و قطعاً گناهانی داشته ایم که راهش توبه و استغفار است. باید با قلب پاک و دست گدایی در محضر خداوند حاضر شویم و خواسمان در این سه شب باشد که سرنوشت یک سال ما رقم می خورد.
امام جمعه لواسانات بیان داشت: کسی که بندگی خدا را به طغیان و سرکشی و گناه بخشسد و دنیا را برگزید باید در انتظار جهنم باشد؛ اما بهشت منزلگاه کسی است که از مقام پروردگارش ترسید و خدا را ناظر بر تمام اعمال و رفتار خود دید و نفس خود را از وسوسه و گناه دور نگاه داشت.
وی با اشاره به خطبه های امیرالمومنین در نهج البلاغه گفت: غیبت، حسادت، اختلاس، دروغ، مردم آزاری د دیگر گناهان جلوه های یک اسب چموش هستند که اگر کنترل نشود انسان را به جهنم می افکند. اما تقوا اسب آرامی است که مهارش دست سوارکارش است و به بهشت راه می برد.
لواسانی با تاکید بر اینکه شب قدر اسرار بزرگی دارد اذعان داشت: در این شب های قدر باید با خدای خود عهد کنیم و بگوئیم ما را ببخش، بابت هر چه گناه که کرده ایم، غلط کردین و می خواهیم با تو انس بگیریم.
وی تصریح‌کرد: بایستی همانند کسی دعا کنیم که گویی گرفتار جهنم است؛ قیامت بسیار سهمگین است باید درک کنیم و خود را در محشر تصور کنیم. کسی را که کشا کشان به جهنم می برند چگونه دعا می کند؟ خدا نیز وعده داده شما بیایید من می بخشم و به راستی که پروردگار بسیار راستگوست و مستثنا هم ندارد، تنها مانع خودمان هستیم وگرنه خدا راه را باز گذاشته است.
امام جمعه لواسانات با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) اذعان داشت: آگاه باشید که هر عملی با حب علی (ع) مورد قبول پروردگار واقع می شود. نمازی که با حب ایشان و روزه ای که با حب او باشد قبول می شود. اگر با حب و علاقه امیرالمومنین (ع) به سوی آسمان دست بلند کنید فرشتگان برایتان استغفار می کنند و دعاهایتان مستجاب می شود.

اوقات شرعی