امام جمعه لواسانات با اشاره به جریانات اخیر شهرداری لواسان گفت: انتخاب شهردار حق قانونی شوراهای اسلامی شهر است و امید داریم فردی را معرفی کنند تا شهر را از این وضعیت نابسامان نجات دهد.

به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در ۲۶ اردیبهشت ۹۹ که به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو نماز عبادی – سیاسی جمعه برای دوازدهمین هفته به صورت مجازی منتشر شد، مطرح کرد: در هفته ای که گذشت فردی شورا فردی را به عنوان شهردار لواسان معرفی کرد، بنده وی را نمی شناسم و از سوابقش اطلاعی ندارم اما امیدوارم انتخاب خوبی باشد، استانداری هم مشکل ایجاد نکند و شهر سر و سامان بگیرد.
وی ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت امیرالمومنین علیه السلام، بر اهمیت تقوا تاکید کرد و گفت: شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان شب هایی هستند که احتمال شب قدر که بهتر از هزار ماه خوانده می شود، را دادند. شبی که می توان ره صد ساله را در آن طی کرد.
وی افزود: امروز بیست و یکم است و امور یکسال ما آماده شده و به رویت حضرت ولی عصر (عج) می رسد تا در بیست و سوم ماه مبارک امضا شود. شرط آنکه بهترین ها برای ما رقم بخورد توبه خالصانه است.
خطیب جمعه لواسانات خاطرنشان کرد: از خدا بخواهیم امسال ظهور آقا امام زمان را مقدر کنند و شر اشرار آمریکایی، صهیونیستی و انگلیسی را از سر جهان کم کنند.
لواسانی افزود: باید از خدا بخواهیم نور توبه و قدر بندگی را بر ما اعطا کنند تا از آتش جهنم دور بمانیم و زندگی دنیوی و اخروی با عزت و برکت داشته باشیم.
وی با اشاره به خطبه های حضرت علی (ع) در نهج البلاغه اظهار داشت: هوای نفسانی یعنی زندگی کردن با دروغ، تهمت، حسادت، اختلاس، آزار و اذیت مردم و گناهان دیگر مانند اسب چموشی است که سر آخر سوارکارش را به جهنم می کشاند ولی اگر با تقوا و راه و روش خدایی زندگی کنیم، اسب آرامی را سوار شده ایم که راه به بهشت می برد.
امام جمعه لواسانات بیان داشت: باید تلاش کنیم حکومت ما حکومتی علوی باشد و کارکزاران ما حکومت امیرالمومنین را الگو قرار دهند. دولت ما نام اسلامی را همراه دارد و سطحش باید خیلی بالاتر باشد؛ گناه باید خط قرمز دولتمردان جمهوری اسلامی باشد.
وی تاکید کرد: روسای سه قوه، نظامی ها، ائمه جمعه و هر شخصی که در رده های بالا و پائین نظام مقدس جمهورس اسلامی کار می کند باید رعایت کند تا گناه نکند؛ اگر مفسدان با در بسته مسئولان مواجه شوند هیچ فسادی در جامعه رواج پیدا نمی کند و عدالت بسط می شود.
خطیب جمعه لواسانات با تاکید بر اهمیت اجتهاد اذعان داشت: کارگزاران جمهوری اسلامی با اجتهاد داشته باشند یعنی تمام وقت و ذهن خود را برای خدمت به مردم بگذارند و خود را نوکر ملت بدانند و همچنین برای رضای خدا کار کنند. ما نیامدیم تا از انقلاب به مال و منال برسیم!
لواسانی افزود: این مسئولان باید پاکی قلب و ذهن داشته باشند و ارتباطات اجتماعی و دولتی آنها سالم باشد؛ به دنیال کارچاقکنی نباشند که حرام شرعی است. البته همه ما باید اینگونه باشیم و به پاکی زندگی امیرالمومنین به حداقل های زندگی اکتفا کنیم.
 وی تصریح کرد: فضای مجازی ما نیز مثل فضای حقیقی بعضاً ناپاک و سرشار از دروغ، تهمت و غیبت شده است! اگر دولت پاک باشد این مسائل اصلاح می شود.
خطیب جمعه لواسانات خاطرنشان کرد: در هر مقام و جایگاهی که هستیم باید روابط دارای چارچوب داشته باشیم و خواسته خود را بر دیگران تحمیل نکنیم؛ اگر نمایندگان مجلس، روسای قوا، وزرا، استانداران، فرمانداران، ائمه جمعه، قضات، و کارمندان تقوا داشته باشند کشور گلستان می شود.
وی تاکید کرد: مشکلات فعلی جامعه و مسائل اقتصادی برای کشور اسلامی خجالت آور است، چون رویه حضرت علی (ع) را در حکومت پیش نگرفته ایم. نمی شود تمام مشکلات را گردن آمریکا انداخت، آمریکا شر مطلق است اما مشکلاتی هم در داخل کشور وجود دارد. باید درست زندگی کردن را یاد بگیریم.
لواسانی ضمن ابراز امیدواری نسبت به دولت و مجلس شورای اسلامی آینده اظهار داشت: ما منتظر مجلس و دولتی اسلامی هستیم که بسترهای عدالت را فراهم و منافذ فساد را ببندند. شایسته نیست اینچنین بر سر صندلی رئیس مجلس دعوا شود! در نظام اسلامی باید سر پست نگرفتن دعوا باشد چون هدف چیزی جز خدمت صادقانه برای مردم نیست.
امام جمعه لواسانات خاطرشنان کرد: در مسائل سیاست جهانی نیز باید آمریکا رجزخوانی می کند اما بدانید اگر پای انقلاب بایستیم هیچ غلطی نمی تواند بکند. این مهم هم تنها با تقوا محقق می شود.

اوقات شرعی