امام جمعه بخش لواسانات با بیان اینکه آسیب های اقتصادی کرونا متوجه قشر بسیاری از مردم شده است، خطاب به مومنان و روزه داران توصیه کرد: کمک به نیازمندان بویژه در ماه مبارک رمضان را فراموش نکنید.

به گزارش روابط عمومی ستاد نماز جمعه لواسانات، حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه های 12 اردیبهشت 99 که به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو نمازعبادی سیاسی جمعه برای دهمین هفته به صورت زنده از برنامه “در ساحت حضور” رادیو تهران پخش شد، اظهار داشت: تقوا باید در تمام مراحل زندگی و روابط اجتماعی، مسائل سیاسی، مقابله با مشکلات مردم آمیخته شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی کادر درمان و نیروهای داوطلب در مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: متاسفانه این ویروس منحوس در سطح کشور ما و جهان جولان می دهد و علاوه بر بیماری و مرگ و میر، برای برخی از هموطنان ما مشکلات اقتصادی را نیز همراه داشته و با تنگی معیشت مواجه کرده که تحمل آن بسیار سخت است.

خطیب جمعه لواسانات اذعان داشت: در این شرایط طبعاٌ باید همه ما به عنوان مومن و روزه دار، هر میزان که در توان داریم، برای یاری مردم بشتابیم که بخشی از رستگاری به پرداخت صدقه و انفاق برمی گردد.

لواسانی با تاکید بر ارزش و لذت معنوی انفاق تصریح کرد: یکی از درس های ماه رمضان سخت گیری به خود و انفاق به دیگران است؛ ما گرسنگی و تشنگی می کشیم تا با سختی های دردمندان آشنا شویم، درک کنیم و در نهایت به آنها کمک کنیم.

وی توصیه کرد: بیایید مومنانه، فقط برای رضای خدا کمک کنیم که آنگاه برکت دنیوی و اخروی آن نصیبمان می شود و از گرسنگی و تشنگی قیامت محفوظ می مانیم.

امام جمعه لواسانات با اشاره به اهمیت بسط عدالت در جامعه نیز بیان داشت: لواسان پرچم عدالت را برافراشت و ثابت کرد مجدانه پیگیر مبارزه با فساد است.

وی یادآور شد: یکی از اهداف اصلی انقلاب اسلامی برقراری عدالت در ایران و جهان است. لذا شاهد موفقیت آن در مبارزه با فساد اکبر یعنی آمریکا و فسادهای داخلی هستیم.

خطیب جمعه لواسانات خطاب به مومنان اظهار داشت: فراموش نکنید که اگر بخواهیم اهداف انقلاب اسلامی تحقق پیدا کند، به جامعه و تمدن اسلامی دست یابیم و زمینه ساز ظهور امام عصر شویم باید عدالت را در کشور بسط دهیم و مانع بروز فساد شویم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از اصلی ترین دلایل ظهور حضرت حجت (عج) بسط عدالت و مبارزه با ظلم و فساد است، موظفیم این مهم را جدی بگیریم و نسامح در این راه به هیچ عنوان جایز نیست.

لواسانی با بیان اینکه برقراری عدالت دارای چهار رکن اساسی است، تشریح کرد: گروه اول افرادی مانند ائمه جمعه، روحانیون، نخبگان علمی و سیاسی، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی هستند که علم عدالت و مبارزه با فساد را بلند کرده و دعوت به خیر می کنند.

امام جمعه لواسانات افزود: دیگر ارکان این امر شامل قوه قضائیه می شود که جدی وارد عمل شده، مجلس شورای اسلامی که امید است مجلس آینده با وضع قوانین شفاف و دقیق منافذ فساد را ببندد و در نهایت دولت که باید با کارگزاران پاکدست نظارت شدید داشته باشد تا شاهد برچیده شدن بستر فساد در جامعه شویم.

وی همچنین با اشاره به ماه پربرکت رمضان اظهار داشت: حال که خداوند وعده داده است در رمضان شیاطین را به غل و زنجیر می کشد ما نیز باید از چشم، قلب، زبان و دست خود مراقبت کنیم تا از فضائل این ماه محروم نشویم.

خطیب جمعه لواسانات تاکید کرد: باید نفس خود را در ماه رمضان بشکنیم تا به حقیت خداوند برسیم؛ گناه و نفسانیت را ترک کنیم و مراقب باشیم حب دنیا در قلب ما نفوذ نکند.

اوقات شرعی