تهران- ایرنا- امام جمعه لواسانات گفت: اکنون که دولت مصمم بر ایجاد محدودیت های قانونی در تردد، تجمعات و سفرهای غیر ضروری برای جلوگیری از شیوع کرونا شده است، بنده تقاضا می‌کنم به این محدودیت ها که برای سلامتی خودتان لازم است احترام بگذارید.

حجت الاسلام سید سعید لواسانی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تاکید بر اهمیت تسریع در انتخاب شهردار لواسان اظهار داشت: متاسفانه پس از گذشت دو ماه هنوز شهرداری برای لواسان تعیین نشده و این مرکز مهم در شهر آنچنان چه بایسته است نمی تواند خدمات رسانی کند! البته کارکنان و کارگران خدوم شهرداری با دل و جان کار می کنند و به مردم خدمت ارائه می دهند.

وی خاطرنشان کرد: فرماندار جدید شمیرانات، محکم وارد عرصه شده است که جای شکر دارد، اما تعیین شهردار لواسان مساله بسیار مهمی است.

به گزارش ایرنا، شهردار، رئیس و دو عضو شورای شهر لواسان بهمن ماه سال ۹۸ دستگیر شدند.

امام جمعه لواسانات تاکید کرد: علاوه بر اینکه تشکل های مردمی و نیروهای داوطلب آماده هرگونه کمک رسانی در مبارزه با ویروس کرونا هستند، اما ضرورت دارد پارک های لواسان بسته شود و فروشگاه ها و اماکن غیر ضروری به ویژه رستوران ها، کافی شاپ ها، فست فودها و امثال آن تعطیل بمانند و در صورت بی توجهی مورد برخورد جدی قرار بگیرند.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان و ۲۰ روستا، از توابع شهرستان شمیرانات با جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است. این منطقه به دلیل آب و هوایی کوهستانی، طبیعتی بکر و وجود دریاچه و سد لتیان در تمام فصول بویژه روزهای پایانی هفته میزبان گردشگران بسیاری است.

به گزارش ایرنا، دسترسی به این بخش از طریق دو جاده تلو و گردنه قوچک امکان پذیر است که در حال حاضر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، جاده تلو تا اطلاع ثانوی مسدود و مسافران گردنه قوچک غربالگری کرونا می شوند.
متاسفانه علیرغم تاکیداتی که برای ممانعت از سفرهای غیرضروری می شود، گردنه قوچک از شلوغ ترین محورهای استان تهران در تعطیلات نوروزی گزارش شده است.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷۰۱۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۹۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۰۷۷ نفر رسید.

وی افزود: تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید. مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

http://www.irna.ir/news/83727605/

اوقات شرعی