امام جمعه لواسان با بیان اینکه امروز لواسان سرریز فساد تهران است، به موضوع شهرک باستی‌ هیلز اشاره کرد و افزود: پول‌های نامشروع باعث شده است که جریان اشرافی در این منطقه تقویت شود.

قدس آنلاین، حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسان دوشنبه شب در برنامه جهان آرا از شبکه افق گفت: امروز لواسان سرریز فساد تهران است، یعنی فساد شهر تهران مانند بانک سرمایه و پول‌های نامشروع آن در لواسان تبدیل به زمین خواری و ساخت و سازهای غیر مجاز می‌شود که نهایتا باغ ویلاها، کاخ ویلاها یا شهرک‌های غیر قابل تصور مانند شهرک باستی هیلز می شود.

وی افزود: وقتی به لواسان نگاه می‌کنیم می‌بینیم در آنجا مشکل خاصی وجود ندارد و مردم زندگی خود را دارند؛ فضایی کاملا مذهبی حاکم است اما عده ای به عنوان مهاجر به لواسان آمده‌اند و در دهه ۷۰، ۸۰ و ۹۰ افرادی وارد لواسان شدند و متاسفانه کل فرهنگ منطقه را تحت الشعاع کار خود قرار دادند، به این معنا که یک فرهنگ سرمایه داری و اشرافی را در این منطقه رواج دادند که نمونه آن شهرک اشرافی باستی هیلز است.

وی با اشاره به فسادهای صورت گرفته در باستی هیلز لواسان عنوان کرد: باستی شهرکی با چند ویلای عجیب غریب و دیوارهای بسیار بلند است که تا چند روز پیش هم گیت داشت. این شهرک با این شکل از شهر جدا شده است. این موارد مردم را تحقیر می‌کند و شهر را آسیب پذیر کرده است.

لواسانی در ادامه این مطلب بیان کرد: البته تنها در لواسان نیست در دماوند و رودبارقصران نیز همین ماجرا وجود دارد، در حقیقت پول‌های نامشروع باعث شده است که جریان اشرافی در این منطقه تقویت شود.

امام جمعه لواسان در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه چه شد که شما مطالب مربوط به ویلاهای لواسان را از تریبون نماز جمعه مطرح کردید، عنوان کرد: خطبه های نماز جمعه جزو نماز محسوب می شود و به تعبیر قران ذکر الله است.
یکی از مسائلی که حضرت امام رحمت الله بر آن تاکید داشتند این بود که مسائل سیاسی و اجتماعی روز را باید به مردم اطلاع داد. ما در خطبه های نماز جمعه نیز باید مسائلی که درگیر آن هستیم را بیان کنیم.

لواسانی تصریح کرد: بنده تا دو سال گذشته تحفظ داشتم و تلاش می‌کردم در پشت پرده و با ارتباطاتی که با مسئولان برقرار می‌شود قضیه را پیگیری کنم اما دیدم عملاً نتیجه نمی‌گیریم. بنابراین بهترین بود که مطالب با مردم در میان گذاشته شود تا در جریان آن قرار بگیرند. زمانی که مردم در جریان این موارد قرار می‌گیرند به نظر من تبدیل به یک فرهنگ خواهد شد.

وی یکی از وظایف امام جمعه را فرهنگ سازی برای دوری از فساد و اشرافیت دانست و گفت: تریبون نماز جمعه می‌تواند این موارد(فساد و تخلفات) را با رعایت تقوا و مسائل شرعی مطرح کند، لذا بنده فکر کردم که این موارد باید در نماز جمعه مطرح شود که پس از طرح این موارد مردم بسیار استقبال کردند، حجم حضور مردم در نمازجمعه هم گویای همین مسئله است.

وی افزود: البته برخی انتقاد داشته و دارند. اینها می‌گویند شما با این کار موجب سیاه‌نمایی می‌شوید. بنده شدیداً مخالف هستم چرا که ما معتقدیم این کار موجب امیدواری در جامعه می‌شود.

لواسانی تصریح کرد: برخی می گویند این مطالب گذشته است و چیزی که گذشته است دیگر لازم نیست مطرح شود و باید به آینده فکر کنیم؛ تصور برخی هم از لواسان، حیاط خلوت است و می خواهند در آنجا زندگی کنند. اینها فکر می‌کنند که محل زندگی شان باید لاکچری باشد.

لواسانی ادامه داد: برخی دولتی ها هم نگران هستند که کارشان با چالش مواجه شود و می‌گویند که برای ما ایجاد مزاحمت می کنید.
مسئولان محلی و استانی نگران این مسئله هستند که نمی‌توانند کار را اداره کنند و تصورشان این است که این مباحث مدیریت شان را زیر سوال می برد لذا به بنده انتقاد می کنند.

این امام جمعه اظهار داشت: البته عده‌ای هم در لواسان می‌خواهند زندگی راحت داشته باشند، حال نگران هستند که شناخته شوند و برایشان بد شود.

حجت الاسلام لواسانی در بخش دیگری از برنامه جهان آرا گفت: عده ای می‌گویند چرا دوسال پیش این کار را نکردید و جریان ویلاهای غیرمجاز را اعلام نکردید؟ نمی‌توانستم این کار را انجام دهم چون جریان اشرافی گری چنان بود که طرف آن هم نمی‌شد بروی.

وی افزود: یکی از مهم ترین اتفاقاتی که امسال صورت گرفت این بود که دیوار اشرافیت ترک خورده است.

لواسانی تصریح کرد: یکی از صاحبان ویلا به من گفت هیچ کاری نمی‌توانی بکنی چون قدرت یعنی پول دست من است، اما امسال این دیوار اشرافیت تکان خورد.

وی تاکید کرد که ائمه جمعه، جوانان و رسانه‌ها هر مقداری که می‌توانند باید در جریان مطالبه گری فعالیت کنند و ادامه داد: مطالبه گری و مبارزه با تبعیض و ایجاد عدالت جزو ذات و ماموریت‌های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام لواسانی امام جمعه لواسان با اشاره به این نکته که بسیاری از ساخت ویلاها متوقف شده و همین خود یک دستاورد محسوب می‌شود، گفت: مردم دیگر بی تفاوت نیستند و این موارد مسئولان لواسان را ملزم کرده که پیگیری کنند.

وی افزود: می‌گویند مباحثی که مطرح می‌کنید در جامعه ناامیدی ایجاد می‌کند اما ما باید بگوییم امید ایجاد می‌کند چرا که ریل گذاری نظام ما بر پایه عدالت است.

امام جمعه لواسان با بیان اینکه در درون همین نظام اتفاقاتی می‌افتد که باید با آن برخورد کنیم، گفت: این کار تسهیل راه برای ورود قوه قضاییه است و از جهتی در دل مردم امید ایجاد می‌کند که با یک پدیده زشت مقابله شده است، بنابراین سیستم ساختار قدرت ما اصلاح خواهد شد.

وی تاکید کرد: قوانین ما باید اصلاح شوند و در این صورت بسیاری از تخلفات از بین می‌رود، این کار باعث می‌شود مراکز مختلف در این زمینه حواسشان را بیشتر جمع و موارد را رسیدگی کنند.

حجت الاسلام لواسانی اظهار داشت: بنده اوایل فوق العاده تحت فشار برخی افراد بودم اما اکنون دیگر این فشار وجود ندارد.

وی ادامه داد: پیگیری این مسائل باعث شد که یک اقازاده پیش من بیاید و بگوید پدیده آقا زادگی بسیار زشت است و خود این شخص حاضر نبود به او بگویند “آقازاده”.

امام جمعه لواسان تصریح کرد: ورود قوه قضائیه در این مدت اخیر بسیار مسئولانه و خوب بود اما متأسفانه در دولت عزمی نمی‌بینیم و مجلس نیز مسئولانه عمل نکرد.

وی خاطرنشان کرد: قبلا من را تهدید و شب نامه علیه من پخش می‌کردند، برخی سعی می‌کردند مرا تطمیع کنند و پیشنهاد رشوه می‌ دادند که هیچکدام کارساز نبوده است؛ بنده ارتباط بسیار خوبی با اقشار مختلف دارم و اطلاعات من بیشتر از مردم است که مرا در جریان قرار دادند، این یک فرهنگ سازی خوب است که مردم مشکلات این‌چنینی را برای مسؤلان خود بازگو کنند.

http://www.qudsonline.ir/news/663693

اوقات شرعی