تهران- ایرنا- امام جمعه بخش لواسانات گفت: بسیاری از مشکلات نتیجهٔ بی‌عملی و ناکارآمدی کارگزاران نظام و قوای سه‌گانه و تنبلی و بی‌حالی رسانه‌های کشور به ویژه صداوسیما است.

حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه های این هفتهٔ نماز عبادی سیاسی جمعه بخش لواسانات شهرستان شمیرانات افزود: خطرناک‌تر از بی عملی آنها، القای یأس در کشور است. یأس موجب می‌شود که ادراک مردم از واقعیت وضع موجود به گونه‌ای بد و سیاه جلوه کند که کشور به بن‌بست رسیده و راه‌ حلی برای مشکلات و چالش‌های آن نیست.

وی تصریح کرد: عملیات و جنگ رسانه‌ای دشمن همۀ تلاشش آن است که هر اتفاقی در ایران می‌افتد، هرچند کوچک باشد، بزرگ کند و به ناکارآمدی نظام نسبت دهد و اتفاقات چندین برابر در کشورهای آمریکا و اروپایی را به سادگی از کنارشان رد می‌شوند. رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دشمن و برخی در داخل ناآگاهانه درصدد القای یأس در میان مردم ایران به‌ویژه جوانان هستند و این خیلی خطرناک است.

خطیب جمعه لواسانات خاطرنشان کرد: باید مراقب فضای کاذب رسانه‌ای باشیم تا اسیر دو قطبی‌سازی کاذب به ویژه در آستانۀ انتخابات مجلس شورای اسلامی نشویم.

لواسانی بیان داشت: واقعیت اجتماعی این است که به دلایل مختلف در کشور ما فساد اقتصادی و اداری ایجاد شده که کاملاً با مبانی انقلاب اسلامی همخوان نیست و با ورود قوه قضائیه و گروهی از بطن انقلاب به نتایج خوبی هم رسیده‌ ایم اما از سوی دیگر چه رنجی که از برخی رسانه‌ها و فضای مجازی می‌بریم!

امام جمعه لواسانات اظهار داشت: برخی رسانه ها و فضای مجازی این فضای پراز امید و تلاش را به فضایی رنج‌آلود، با ایجاد حس بدبختی، بی‌چارگی، بی‌عرضگی و ناکارآمدی ملی تبدیل می‌کنند و این تزریق سمی که از سوی برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی بر مردم تحمیل می‌شود.

لواسانی تأکید کرد: یقیناً عزم انقلابیون موجب انرژی مثبت در جامعه است، اما آنان بنا دارند آن را به انرژی منفی و بحث‌های سیاسی و جناحی تبدیل کنند.

وی گفت: رسانه‌های نظام استکباری و پیاده‌نظام آن در ایران را ببینید که در برابر این قدرت الهی که ملت و رهبری الهی ایران اسلامی از خود نشان داد، چطور به چند نفر که به بهانۀ حادثۀ تأسف‌بار و غم‌انگیز هواپیمایی اوکراینی، در خیابان‌ها جمع شدند، دل خوش کرده اند! متأسفانه، رسانه‌های استکباری بلد هستند، واقعیات را تغییر بدهند.

خیب جمعه لواسانات با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: ما باید راه ایشان که تقوا یعنی ملاحظه خداوند است را پیش بگیریم. ما هرچه بخواهیم در رعایت تقوای الهی است؛ هدایت، فرج و گشایش، عبور از سختی‌ها، عبادت خالصانه، تأسی به خاندان نبوت سلام الله علیهم، همگی با تقوا حاصل می‌شود.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان یکی از بخش های شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

http://www.irna.ir/news/83646183

اوقات شرعی