تهران – ایرنا – امام جمعه لواسانات گفت: اشتباه رسانه ای ما در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی مشهود بود؛ ما منفعل عمل کردیم و دشمن بیشترین سود را برد.

حجت الاسلام سید سعید لواسانی در خطبه های نماز جمعه این هفته لواسانات با تسلیت به خانواده های داغدار سانحهٔ هواییمای اوکراینی افزود:

در جریان سقوط هواپیمای اوکراینی شایسته بود مسئولان به جای اظهار نظر فوری اعلام می کردند موضوع در حال بررسی است و نتیجه قطعی به سمع و نظر مردم می رسد تا دشمن هم نتواند موج سواری کند.

وی تصریح کرد: آمریکا از یک خطای انسانی ما که احتمالاً خباثت خودشان هم این وسط نقش داشت استفاده کرد ، پیاده نظام های آمریکا که به خاطر مردم به نون و نوایی رسیدند به خیابان آمدند، سفیر انگلیس هم به تشدید ماجرا پرداخت.

خطیب جمعه لواسانات اظهار داشت: مردم در مراسم تشییع شهیدسردار سلیمانی بینی استکبار جهانی را به خاک مالیدند و انتقام اول و سخت را از آمریکا گرفتند؛ آنها خیال می کردند جمعیتی چند هزار نفری می آیند و تمام می شود اما دیدند ملت ایران قیام کرد و به وحشت افتادند. پس از آن هم هدف قرار گرفتن پایگاه عین الاسد که کم کم صدای خساراتش بلند خواهد شد.

لواسانی خاطرنشان کرد: در جریان رسانه ها نباید منفعل عمل کنیم و نگذاریم خوراک مسموم به خورد مردم بدهند؛ ما باید در این زمینه علمی و قوی وارد شویم.

امام جمعه لواسانات گفت: باید به ترامپ خبیث، جنایت کار و متوهم تو دهنی بزنیم؛ آخر چقدر احمق و نادان است که می گوید ملت ایران برای حمایت از او به خیابان ها می آیند.

وی تأکید کرد: باید مواجهه فعالانه داشته باشیم که تنها با عملکرد عاقلانه، با تدبیر و تقوا و توکل بر خدا پیروز می شویم، حالا رسانه های غربی، سفرا و معاندان نظام هر غلطی می خواهند بکنند.

لواسانی افزود: یکی از آفاتی که انسان را می گیرد غرور است، باید مراقب باشید بویژه وقتی مورد تعریف و تمجید قرار می گیرید.

امام جمعه لواسانات یادآور شد: بدانید کار دست خدا است و اینکه آمریکا را برای اولین بار در جهان زدید و آنها نتوانستند هیچ غلطی کنند خواست خدا بود، این قدرت را خدا به شما اعطا کرده است.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان یکی از بخش های شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

http://www.irna.ir/news/83637370

اوقات شرعی