تهران- ایرنا- امام جمعه بخش لواسانات، ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده قدس سپاه را اقدام نابخردانه آمریکا دانست و گفت: ترور سردار سلیمانی به شکست استراتژیک آمریکا مبدل می شود.

حجت الاسلام سید سعید لواسانی از مهر ماه ۱۳۹۳ امامت جمعه بخش لواسانات از توابع شهرستان شمیرانات استان تهران را عهده دار است؛ وی همچنین از اساتید هیات علمی دانشگاه بوده و علاوه بر ارتباطات گسترده مردمی در شبکه های فضای مجازی نیز کاربری فعال است و مسائل روز را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد.
پس از اقدام تروریستی آمریکا و شهادت جانسوز سردار سلیمانی در نشستی با ایشان به گفت و گو درباره این حادثه تلخ و فراگیر پرداختیم.

امام جمعه لواسانات اذعان داشت: خاطرنشان کرد: آمریکا علناً جنایتی را مرتکب شد و به آن اعتراف کرد که می‌دانست برایش هزینه دارد، پس با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری شناخت دشمن، نقشه و روش مقابله با آنچه آمریکا انجام داد و اهدافی که دنبال می‌کند بسیار ضروری است لذا باید بپرسیم چرا این هزینه را بر خودش تحمیل کرد؟

وی تأکید کرد: آمریکا می‌داند که نمی‌تواند وارد رویارویی نظامی شود و باید از پشت خنجر بزند و ترور سردار شهید ما خنجری از پشت بود پس ما نباید بگذاریم که ماموریت وی هرچه هست، متوقف شود، به هر قیمتی هست باید ادامه پیدا کند.

امام جمعه لواسانات اذعان داشت: زمانی که آمریکا از برجام خارج شد به دنبال بهره‌ برداری حداکثری از استراتژی خروج خود بود و تصور می‌کرد ایران هم بلافاصله از برجام خارج می شود و ائتلاف جهانی علیه ایران شکل خواهد گرفت و پس از آن نیز با اقدام نظامی، نفوذ ایران در غرب آسیا را خنثی و جمهوری اسلامی را از درون نابود می‌کند.

لواسانی افزود: اما پیش‌بینی آنها محقق نشد؛ همانطور که مقام معظم رهبری خطاب به مجمع عالی فرماندهان سپاه پاسداران فرمودند: « تا این ساعت فشار حداکثری شکست خورده و بنده قاطعانه میگویم که تا آخر هم در این فشار حداکثری شکست خواهند خورد.»

وی تصریح کرد: ایران مقتدر و مقاوم اولاً موجب جذب کشورهای منطقه به مقاومت اسلامی است؛ ثانیاً باعث می شود غرب و آمریکا اهداف خود را در منطقۀ از بین‌ رفته ببینند که زمان آن دیر نیست؛ و ثالثاً عامل جمع شدن بساط اسرائیل، این غدۀ سرطانی از منطقه خواهد شد.

امام جمعه لواسانات بیان داشت: آمریکا استراتژی خطرناکی را در عراق برگزید، اولاً افکار عمومی عراق را نسبت به ایران تهییج و تحریک کرد تا جایی که ایران و سردار سلیمانی را متهم به دخالت در امور داخلی آن کشور کرد و سرکوب تظاهرات عراق را هم به ایران نسبت داد و در این جهت حشد العشبی را هم متهم ردیف دوم کرد.

لواسانی گفت: افکار عمومی عراق نیز تا حدودی فریب خورد و تصور کرد فساد مسئولان عراقی و کشتن مردم عراق در تظاهرات کار ایران است! متأسفانه برخی از فعالان و گروه‌های شیعی در این مسیر پیاده ‌نظام آمریکا شدند، اما مسأله این است که آمریکایی ها در این مورد هم نتوانستند موفقیت کاملی کسب کنند.

وی تشریح کرد: از سوی دیگر آمریکا وقتی تظاهرات بنزینی ایران را دید، برداشت کرد می‌تواند روی انفعال دولت ایران حساب کند و پیاده ‌نظام آنها در ایران توانسته اعتراض ایرانی‌ها را به سمت اغتشاش هدایت کند و جنگ روانی آنها جواب داده است.

امام جمعه لواسانات افزود: بدین ترتیب آمریکا به قماری بزرگ دست زد و ناجوانمردانه سردار سلیمانی و به همراه وی ابومهدی را ترور کرد. این برنامه را براساس سناریوری خود انجام داد، البته زمینه‌های آن را نزد افکار عمومی ایرانیان و بویژه نزد افکار عمومی مردم عراق ایجاد کرده بود.

لواسانی اظهار داشت: اولاً شیاطین آمریکایی اصلاً در محاسبات خود فکر نمی‌کردند که این شهادت، مردم ایران را چنین متحد کند و مردم عراق را هم به فکر وادارد و آنان در حضور میلیونی مردم ایران و استقبال بی‌نظیر آنان از سردار شهید و یارانش مبهوت شدند. همین حضور موجب آگاه‌سازی افکار عمومی جهانیان و حتی خود مردم آمریکا از جنایت دولت ترامپ و انفعال دولت آمریکا شد.

وی اذعان داشت: آمریکا هیچ برنامه‌ای برای این مسأله نداشت و این خود انتقام‌گیری سختی بود که خون شهید از آمریکا گرفت. آمریکا فکر می‌کرد ایران در شهادت سردار رشید خود منفعل می‌شود و اصلاً تصور نمی‌کرد که ایران فعالانه سیاست ترغیب ملت‌ها و کشورهای منطقه به اخراج آمریکا از منقطۀ غرب آسیا را در پیش بگیرد و رهبر انقلاب با دید الهی آمریکا را در برابر این سیاست راهبردی خود منفعل کرد.

امام جمعه لواسانات خاطرنشان کرد: آمریکایی ها تصور می‌کردند که حشد الشعبی و جبهۀ مقاومت را در داخل عراق چنان تضعیف کرده‌اند که دیگر هیچ توانی برای مقابله ندارد، اما طراحی حشد الشعبی عراق و جبهۀ مقاومت برای انتقام‌گیری و اقدام بموقع مجلس عراق و جدیت دولت عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی، عملاً امریکا را در موضع ضعف قرار داد.

لواسانی بیان داشت: آمریکا فکر می‌کرد جمهوری اسلامی با رفتن سردار سلیمانی فلج خواهد شد، اما واقعیت این است سردار یک تنه نبود، لشکرش، مغز متفکرانش و ساختارش هست و همگی عین سردار هستند.

وی تأکید کرد: آمریکا زودتر از آن‌چه فکرش را می‌کند باید به « گزینه بدتر » تن در دهد و مفتضحانه منطقۀ غرب آسیا را ترک کند و جهان هم شاهد نابودی اسرائیل این غدۀ سرطانی صهیونی باشد.

امام جمعه لواسانات در این گفت و گو به وظایفمان پس از شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و بیان داشت: ما نباید فریب عملیات روانی آمریکا را بخوریم. آمریکا قصد دارد با جنگ روانی در فهم و فکر و شناخت ما تأثیر بگذارد و ناامیدی و ترس را برای ما به ارمغان بیاورد.

لواسانی تصریح کرد: آنان می‌خواهند ما واقعیت را با تحلیل‌های تخیلی آمریکا وارونه ببینیم.

وی اذعان داشت: واقعیت این است که سردار شهید ما ابایی نداشت که برای خدا، فدای ولایت شود و سعادت ملت را در تبعیت از رهبری می‌دید و همواره خود را سرباز ولایت می‌دانست و این رمز موفقیت وی بود.

امام جمعه لواسانات خطاب به مردم اذعان داشت: برادران و خواهران محترم! هرگز جمهوری اسلامی در برابر آمریکا دست‌ بسته نبوده و نخواهد بود. ایران اسلامی نه تنها سهل‌انگار و ناکارآمد نیست، بلکه اصلی‌ترین نقش‌آفرین منطقۀ غرب آسیاست.

لواسانی سردار سلیمانی را نماد ولایت‌پذیری دانست و گفت: او فهم و تدبیر، شناخت و تصمیم امام حکیم مسلمانان را بر نظر خود ترجیح می‌داد و هرگز قدمی از آن بازپس نمی زد؛ چه خوب است که ما نیز چنین باشیم و مصلحت و نظر و تشخیص رهبری را بر تحلیل‌های ذهنی خودمان ترجیح بدهیم.

وی اظهار داشت: خداوند سرمایۀ عظیمی در اختیار ما قرار داده است و آن اصل ولایت فقیه که سرمایۀ اصلی کشور ماست و رهبری حکیم و الهی که با نور الهی مسائل را می‌بیند و به او و تدابیرش اطمینان کنیم و دنبال او روان شود که عاقبت‌ بخیری ما در آن است

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

http://www.irna.ir/news/83636513

اوقات شرعی