حجت الاسلام سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسانات در مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه قضائی  این بخش اظهار داشت: خوشبختانه نظام و انقلاب اسلامی برکات بیشماری داشته است اما هنوز در تحقق دولت اسلامی موفق نبوده ایم.

امام جمعه لواسانات افزود: وقتی در تحقق دولت اسلامی ناموفق باشیم در تحقق جامعه اسلامی هم موفق نمی شویم، و این کارگزاران تراز اسلامی هستند که دولت و جامعهٔ اسلامی را محقق می کنند.

لواسانی اذعان داشت: یکی از شرایط اصلی تحقق این هدف بسط عدالت و مبارزه با فساد است. بنده معتقدم خلاف تبلیغاتی که می شود لواسان علمدار عدالت شده است. خارج از لواسان این شهر را علمدار مبارزه با ویژه خواری و رانت و آقازادگی می شناسند که این اتفاق بسیار خوبی است.

وی ضمن بیان اینکه وظیفه قضائی و دادگستری مسئولیت سنگینی است تصریح کرد: یکی از اصلی ترین رکن برقراری عدالت در جامعه قوه قضائیه است. البته که دولت و مجلس شورای اسلامی نیز در این مسیر وظیفه دارند و باید منافذ و بستر فساد را نابود کنند اما رکنی که با فساد مبارزه می کند و جامعه را سالم می کند قوه قضائیه است.

امام جمعه لواسانات یادآور شد: برخی از مسائلی که در شهرهای دیگر جدی است در لواسان نداریم اما در مقابل مسائل دیگری داریم که مختص به همین شهر است؛ بنده به رئیس قوه قضائی هم پیشنهاد داده ام لواسان، رودبار قصران و مناطق امثالهم را باید ویژه تر ببینید چرا که رانت خواران و مفسدان می خواهند از فضای این شهرها به نفع خود استفاده کنند و با زر و زور هر کاری انجام می دهند و قانون را خوب می شناسند و دور می زنند.

لواسانی تأکید کرد: حوزه های قضائی می توانند در مقابل این سودجویان بایستند. بایستی با جدیت بیشتری وارد این مسائل شویم که اگر تسامح کنیم باید در قیامت پاسخ شهدای انقلاب را بدهیم که نمی توانیم.

وی ضمن درخواست تقویت حوزه قضائی لواسانات از قوه قضائیه و دادگستری استان تهران گفت: بنده نیز در راستای تحقق اهداف والای این قوه همکار شما خواهم بود.

 

“امیر اصلان وطن دوست” که پیش از این با حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه به عنوان رئیس حوزه قضائی بخش لواسانات شمیرانات منصوب شده بود عصر روز دوشنبه با حضور مدیران شهرستان معارفه شد.

پیش از این “محسن شریعتی” از مهر ماه ۱۳۹۵ در این سمت خدمت کرده بود. وی پس از این به عنوان قاضی دادگاه های تجدید نظر استان تهران فعالیت می کند.
“امیر اصلان وطن دوست” نیز پیش از در سمت رئیس دادگاه حقوقی در حوزه قضائی شهرری فعالیت داشت.

http://www.irna.ir/news/83614444

 

اوقات شرعی